Halloj alla proffsmålare!
Har strukit andra vändan på väggarna i köket med beckers GT7-färg. Använt en roller 18cm från Anza för medelfina underlag. Det ser bra ut på håll tycker jag, jämt fördelat med färg osv. Men när jag kommer närmre ser jag denna struktur i färgen efter rollern som ni kan se på bilderna. Vad gör jag för fel och hur åtgärdar jag det?
 
  • En grå vägg med en cirkulär textur av spackel eller målararbete, som skapar subtil variation i ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med struktur, mörk hörn, svagt ljus, inomhus, enkel och ren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser ut som du har dränkt vägen med färg
 
...och att du inte har slätat ut den våta ytan, dvs när du lagt på "flödigt" med färg en bit på väggen går tillbaka och lätt rullar uppifrån och ner för att släta ut och få strukturen att ligga å åt ett håll...
 
Hmm ja jag misstänkte det jag också när jag måla men jag tyckte att det bara blev värre såna där märken efter rollern ju mindre färg jag hade i rollern. Rullade alltid en sista gång uppifrån och ned som dom säger.
Hur hade ni gått till väga nu, ska man slipa lätt och måla igen med annan roller/teknik? Går det att få till då tro?
 
Beror ju på vad du vill uppnå för resultat. Helt slätt är ju svårt att få.
Däremot finns det ju rollar med olika material; testa t ex en mohairroller.
Annars kan du ju tänka att den nya strukturmålningen var helt avsiktlig. Det finns ju de som betalar dyra pengar för strukturtapeter för att uppnå just den effekten 😉😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.