Vi har haft en firma som lagt in stengolvet i uterum 30 kvm problemet 60x60cm plattor fem rader i mitt sen ytterkant på en sida är plattan kapad till 33cm och andra sidan 36 cm Det finns ingen plats för fog på den längsta sidan är det den toleransen man ska vänja sig vid
 
Åsa Lund
Illustrerande bild vore fint
 
  • Gilla
lunnabo
  • Laddar…
Uppenbarligen missade firman centrumlinje med ca 15 millimeter.
Slarvigt!
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Uppenbarligen missade firman centrumlinje med ca 15 millimeter.
Slarvigt!
Och ts missade punkter och andra skiljetecken. Slarvigt! 😉
 
  • Gilla
Denimhead
  • Laddar…
Y YuGi skrev:
Och ts missade punkter och andra skiljetecken. Slarvigt! 😉
Inte bara slarvigt utan också svårare att läsa.
Inga foto heller.
Sammanfattning på trådskaparen är sämre än dålig.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Y YuGi skrev:
Och ts missade punkter och andra skiljetecken. Slarvigt! 😉
stg 256 stg 256 skrev:
Vi har haft en firma som lagt in stengolvet i uterum 30 kvm problemet 60x60cm plattor fem rader i mitt sen ytterkant på en sida är plattan kapad till 33cm och andra sidan 36 cm Det finns ingen plats för fog på den längsta sidan är det den toleransen man ska vänja sig vid
Eftersom många stör sig på kommatecken och punkt, avsaknad av bilder, så ber jag om ursäkt för detta. Bättring på väg, bild likaså, redigerar i ett nytt inlägg.
 
  • Gilla
  • Älska
Henkan Sundberg och 2 till
  • Laddar…
stg 256 stg 256 skrev:
Vi har haft en firma som lagt in stengolvet i uterum, 30 kvm. Problemet 60x60cm plattor, fem rader i mitt sen ytterkant, på en sida är plattan kapad till 33- 34 cm och andra sidan 36 cm. Det finns ingen plats för fog, på den längsta sidan. Är det den toleransen man ska vänja sig vid. Bilderna är tagna innan fogning. Besiktningsman som tillsammans med företaget avsynade, kommenterade att det syns inte när man möblerar. Bes.man sade även att huset, vinklarna var 6cm fel. Visste inte vad eller hur man får ut vinkeln. Rekommenderade djupsågning efter hela sidan mot ytterkant, sen mjukfog. Del av besiktningsprotokoll enl bild.
 
  • Måttband mot grå kakelvägg för att mäta höjd, verktyg synligt nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätband på grått klinkergolv mäter avståndet mellan vita lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av vit dörrpost bredvid mörkgrå klinkergolv med ljusa fogar, enkelt och minimalistiskt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus uterum med grå klinkergolv, fönsterväggar och en gungstol i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterum med grå klinkergolv, vita fönsterpartier, leksak till höger, grönska utanför fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Textdokument på skärm med tekniska instruktioner om rörelsefog och klinkerplattor, möjlig bygginformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du har verkligen bättrat din tråd.
Hatten av för Dig!
 
Måttskillnaderna är nog väl inom alla toleranser, och INGEN kommer någonsin se en skillnad på 3cm på plattorna på olika sidor av rummet..

Om det HELT saknas rörelsefog mot karmen, så skulle det dock kunna vara ett problem som plattsättaren behöver åtgärda

I övrigt känns du alldeles på tok för noggrann och petig och verkar förvänta dig omänskligt resultat, tycker det där ser JÄTTEBRA UT, faktiskt
 
Sittställning
Om inte alla väggar är raka så blir det snett någonstans. Jag har klinkrat en hel del och inget rum har varit helt 4 kantigt.
Håller med om att det är väldigt fint ut! Just rörelsefog hade jag varit mer brydd om ifall det låg mot något stumt. Trä ju trots allt ganska mjukt jämfört med klinkers.

Utifrån bilderna, va nöjd :)
 
  • Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.