Nu närmar sig byggsamråd, byggmöten och allt annat som har med nybyggnation att göra.
Min tanke är att dra en kulvert in till garaget, dels för att mata golvvärmen men också för att dra in kall- & varmvatten till ett tappställe med en ho.
I mitten på garaget vill jag också ha en golvbrunn som tar hand om smältvatten vintertid.
Vad gäller och vad bör man "mörka" vid byggsamråd med kommunen för att inte kräva oljeavsklijare?
 
haddirajan skrev:
Nu närmar sig byggsamråd, byggmöten och allt annat som har med nybyggnation att göra.
Min tanke är att dra en kulvert in till garaget, dels för att mata golvvärmen men också för att dra in kall- & varmvatten till ett tappställe med en ho.
I mitten på garaget vill jag också ha en golvbrunn som tar hand om smältvatten vintertid.
Vad gäller och vad bör man "mörka" vid byggsamråd med kommunen för att inte kräva oljeavsklijare?
Har du kollat med kommunen. I min kommun får jag dra garagets avlopp till husets, får dock inte släppa ut det i naturen, inte ens smältvatten. Det jag är mera orolig för är hur mina gjutjärnsrör reagerar när det kommer saltvatten i dom (vintertid)?
 
Och jag fick släppa ut mitt vatten i ett dike, både från golv och handfat.
Gjorde dock på eget bevåg en oljeavskiljare utan krav från kommunens miljöfvt
Bygger på ej detaljplanerat område.

Var bygger du?
Glöm inte elkabel och data/tele ledningar
Var snål på både kulvert och elledning, fattades en halv meter:mad:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.