håller på och fixar till trappan.
Har då rätt så stora glipor som behöver fyllas innan jag kan spackla och slipa.
Vad fyller jag lämpligen ut dessa med? Borde finnas något bättre än massor av lager vanlig spackel.

IMG_20201226_173802.png

IMG_20201226_192959.png

IMG_20201226_193009.png
 
Kommer ju aldrig gå att spackla det där, du får klä med gips eller nåt.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Tänkte det skulle bli plan b om det inte blir bra att spackla. Bygger ut mindre om spacklingen lyckas. Lyckas det inte så blir det skiva, och då kvittar det att det är spacklat under.
 
M Mortsken skrev:
Tänkte det skulle bli plan b om det inte blir bra att spackla. Bygger ut mindre om spacklingen lyckas. Lyckas det inte så blir det skiva, och då kvittar det att det är spacklat under.
Är det verkligen sån platsbrist att en 6mm gipsskiva gör någon skillnad i praktiken? I min värld är detta inget att ens ägna 2sec tanke åt...
 
Är det en vägg som är borttagen?
vad håller upp trappen?

/ATW
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Är det en vägg som är borttagen?
vad håller upp trappen?

/ATW
Självbärande konstruktion! :rofl::crysmile::thinking::worried:
 
K Kasken skrev:
Är det verkligen sån platsbrist att en 6mm gipsskiva gör någon skillnad i praktiken? I min värld är detta inget att ens ägna 2sec tanke åt...
Kanske inte, blir antagligen skiva i alla fall.
Hade hoppats slippa klydda hem en sådan.
 
A ArneTW skrev:
Är det en vägg som är borttagen?
vad håller upp trappen?

/ATW
Där var ingen vägg som hade någon bärande funktion.
 
Det blev en skiva, och efter mycket slipande och målande blev det så här.

IMG_20210116_184132.png
IMG_20210116_184059.png
IMG_20210116_184118.png
 
Fint! Men tror bestämt att du tagit bort väggen som trappens vagnsstycke vilade på. Den går ju bara ner till fönstret nu :surprised:
 
T Tompafix skrev:
Fint! Men tror bestämt att du tagit bort väggen som trappens vagnsstycke vilade på. Den går ju bara ner till fönstret nu :surprised:
Möjligen det varit det för länge sedan.
Jag har inte tagit bort de. Var en garderob i väldigt tunt material, som inte var bärande på något sätt. Har varit så sedan 70 talet, så borde hålla ett tag till.
 
Okok där ser man. Den kanske hänger i alla plank du satte skivan på.
 
De planken sitter fast i trappan ja, de går även vidare upp och bildar väggen på ovanvåningen.
Sen antar jag att den sitter fast i väggen till höger om fönstret, samt så sitter den i balkar i taket/golvet på ovanvåningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.