Hej!

Istället för att byta dessa halvruttna fönster bestämde jag mig för att fixa dom lite och byta om några år istället. Det är ruttet på vissa ställen, där har jag skrapat bort det värsta och målat med grundolja. Planen är sedan trägrund och två strykningar träfärg som jag gjort på det vitmålade fönstret på bilden. Vad bör jag använda för att fylla tomrummet där jag tagit bort ruttet trä? Fogskum? Det ska sedan på en liten fönsterbleck. Tack för hjälp!
 
  • Vitmålat fönsterkarm på en fasad med tegel och puts, delvis renoverat med grundolja och träfärg, synliga färgburkar bakom glaset, fönsterbleck saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en delvis ruttet träfönsterkarm där grundolja applicerats, omringat av blåmålad vägg och med ett tomrum fyllt med isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt fönster med ruttet trä som delvis skrapats bort och målats med grundolja, och inuti fönstret syns tuber med olika produkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karmen borde salas i med en ny frisk bit trä. Om det inte är värt besväret och fönstren ska bytas inom ett par år så borde det fungera hjälpligt med att lägga på bruk.
 
  • Gilla
70talshusen
  • Laddar…
Tack för svaret, jag tog byggfog. Hoppas det håller några år tills fönstren trillar ut och byts då till underhållsfritt plast 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.