Vad är det för tunn "kabel" som ligger på mitt finger som är i EKLK 5g 2.5 kaben jag har?
 
  • Hand håller EKLK-kabel med avskalade ledare, inklusive en tunn oidentifierad tråd vilande på fingret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara utfyllnad av kabeln så att den ska hålla sig rund, klipp bort
 
Det är inget annat än en "bärtråd som används som stöd för dom riktiga trådarna när man spinner en kabel.
 
Jag antog att det var något som hade med tillverkningen att göra. För övrigt en riktig skitkabel det här. Nästa gång skall jag läsa på lite mer vad det finns för nya alternativ till den här kabeln:)
 
Märk att det även skiljer mellan dom olika fabrikaten och som vanligt ska man inte tro att man kan betala för en VW och få en Mercedes
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Visst är det så. Jag körde på kabel från harald-nyborg och då skall man inte förvänta sig så mycket annat. Körde dock Mercedes på kopplingar/uttag och allt annat...
 
Du kan titta på den nya EXLQ som är betydligt trevligare att jobba med, mycket enklare att avmantla.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
För övrigt en riktig skitkabel det här.
Förstår att det kan bli lite struligt att avmantla med bultsax. Krävs en erfaren elektriker för det. :crysmile:
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
tommib
Kan inte annat än hålla med. EXLQ Pure från Drakar finns på bl.a. Bauhaus och är jättebra att jobba med. Kostar dock lite...
 
Tänk på att det finns EXLQ som inte heller "håller måttet". En polsk kabel som heter TeleFonica t. ex, den köper man max en gång. För rättvisans skull kan jag tillägga att jag inte har provat den på något år så den kan ha blivit bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.