Håller på att bygga hus. Men vi har så svårt att hitta bra tapeter som vi gillar! Har hittat en tapet till hallen från Eco yta easy up, och en i vardagsrummet som heter Midbec Targa. Är det bra tapeter? Men vi hittar inget till allrummet och vårt sovrum. Barnens sovrum och deras lekrum målas då stora tjejejn har rivit ner tapeter i sitt rum. Hur kom ni fram till vilka tapeter ni ville ha. I köket funderar vi på att ha en tegelstenstapet från Carma Znaps blir det för mycket med kakel i tegelstensvariant också? Har ni bilder på era hus som ni vill visa är jag tacksam! Har alla tapetföretagen hemsidor, går det se tapeterna där eller blir det fel med färger då?
Tacksam för alla svar!!
 
ingen som vill svara!
 
Vi bygger med Myresjöhus och då ingår 2x2 timmar med inredningsarkitekter. Det är jättebra!
De hjälper oss att se huset som en helhet med ett genomgående tema. Kanske är värt att satsa på även om man måste betala det själv? Kan inte bli så himla dyrt. Två timmar räcker långt för att gå igenom tapeter om man rekat och funderat lite själv innan. Lite reklam: www.whyte-lilja.com
 
flera som vill svara
 
linkoping skrev:
Har alla tapetföretagen hemsidor, går det se tapeterna där eller blir det fel med färger då?
Tacksam för alla svar!!
Huruvida alla tapetföretag har hemsidor eller ej har jag ingen aning om. Flera av företagen har iaf funktion där man kan "provtapetsera" olika rum för att få en uppfattning av hur det kan bli. Problemet är ju att alla har "sin" inställning på skärm/tv osv. Det som ser rosa ut hos dig kanske hos grannen går mer åt brunt. Å så spelar ju ljuset in hur det tar sig ut. Men det ger iaf en uppfattning om mönster och färg. Det är lättare att gå till färghandeln och köpa tapet om man har ett hum om vad det är man är ute efter för något då det finns mängder med tapeter.
Själv så är jag inne i en måla väggarna period och tycker det är skönt att inte ha mönster så där kan jag tyvärr inte hjälpa till med någe tyckande eller så. Tycker det kan vara hur snyggt med tapet som helst men just nu vill inte jag ha något mönstrat i mitt hem.
 
flera
 
Vi har inte kommit till tapetsering än. Den enda tapet bild jag har är från sovrummet i vår förra lägenhet. Där hade vi EDO från Osbourne&Little som fondtapet. Det var otroligt snyggt. Bild finns på min blogg i arkivet under Januari. Jag har dessutom en massa länkar till olika tapettillverkare på bloggen. Välkommen in!

http://hoom-sthlm.blogspot.com/
 
Jag har precis valt tapeter till hela huset, utom pojkens rum - han valde själv. Jag fastnade för Decor Maison till alla rum, men olika kollektioner. Panorama, reflexions och Attityd hette de. jag har valt vita tapeter överallt, men med olika mönster i "vitt i vitt". reflexions är dö-häftiga, med härliga reliefer i linnestuk på blank botten. jag har aldrig sett ngt liknande. Klassiskt och modernt samtidigt, och med möjligheter till fondväggar. rekommenderas! (dessutom var de inte så dyra, ca 250:-/rullen. Pojken (6 år) visar sig ha sett alldeles för många inredningsprogram på TV, och väljer snabbt ut en Sandbergstapet i svart med silverfärgade döskallar på som han piper att han vill ha som "fondvägg, med resten i vitt med schabloner av Jolly-Roger.". Det blir faktiskt himla coolt, måste jag säga. :)
 
linkoping skrev:
I köket funderar vi på att ha en tegelstenstapet från Carma Znaps blir det för mycket med kakel i tegelstensvariant också?
JA!
gaia
 
Denna som font i vardagsrummet:

http://www.cole-and-son.com/images/collect/hires/69-3110.jpg

I hallen Eco house 9810 och i sovrummet eco house 9813 går att leta upp här:

http://www.eco.se/collection_show.aspx?coll_id=26&type=2

Mycket nöjd med dessa, förutom att cole & son tapeten är grymt snygg så var den även en dröm att tapetsera, mycket tjockare och styvare än de andra vilket gjorde att det verkligen tog "stopp" när man sköt kanterna mot varann, vilket möjliggjorde ett perfekt resultat!

 
Vi har nyss tapetserat vårt vardagsrum med två olika tapeter från Ecos House-kollektion. Vi valde beige och mörkbrun (9806 och 9807), och tapeterna som är av Easy up-sort har ett diskret virrvarr-liknande mönster.
Supernöjda är vi!

Det ni ska tänka på är att försöka låna hem en provrulle av den tapet ni är intresserad av, och känna hur den funkar i det rum den är tänkt att vara i. Ljuset i huset brukar spela ganska stor roll.

ecov_1_kopiera_1159257613.jpg

Lycka till med era val :)
 
Hade ju en bild på hur det blev förresten, här kommer den:

bygga_kopiera_redigerad_1_1166395738.jpg

Bild - privat
 
H
Denna tapet har vi som fondvägg i Vardagsrummet.

 
  • PR32030-main.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kolla på tapetterminalen.se där finns länkar på de flesta tapetleverantörer. Kolla även på
midbec.se mm mm
Själv har vi Decor-Maisons Sarek på övervåningen i 3 rum!!!!
Lycka till / Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.