Vad är det för fabrikat på Älvsbyhus´s kök?
 
Dom har sitt eget kök. Vet dock inte hur det ser ut, skulle vara intressant att höra. Någon som kan beskriva vilka typ av skåp det är. Finns tex utdragsbara lådor i skafferi?
 
köket e av väldigt enkel modell typ lägenhetsstandard, inga utdragbara lådor i tex skafferi alltså.
Vi sålde vårat och satte in ett Ikeakök
 
Kosmos skrev:
köket e av väldigt enkel modell typ lägenhetsstandard, inga utdragbara lådor i tex skafferi alltså.
Vi sålde vårat och satte in ett Ikeakök

Vi gör likadant.Vi blev väldigt nöjda med resultatet ;D.
Älvsbyhus köken ser nästan ut som att dom är kvar på 80-talet ;).
 
Hejsan!

Funderar också på att välja bort köket och få den "enorma" summan 16375 kr i avdrag på priset, men undrar hur köket (själva rummet)ser ut när det då levereras från Ä-hus. Är ledningar, avlopp, fläkttrumma och dylikt på plats så det är förberett för ett sätta in exempelvis ett Ikeakök?

Ni som satt in ett Ikeakök, vad har ni ungefär  hamnat på prismässigt inkluderat vitvaror, och vilken modell har ni valt?

 
Till den summan hade jag valt att ha kvar köket och sedan sålt av det på "rot" för en (säkerligen) högre peng. Det var ju ett löjeväckande avdrag, om det inte är ett extremt litet kök?!
 
trojan75 skrev:
Hejsan!

Funderar också på att välja bort köket och få den "enorma" summan 16375 kr i avdrag på priset, men undrar hur köket (själva rummet)ser ut när det då levereras från Ä-hus. Är ledningar, avlopp, fläkttrumma och dylikt på plats så det är förberett för ett sätta in exempelvis ett Ikeakök?

Ni som satt in ett Ikeakök, vad har ni ungefär  hamnat på prismässigt inkluderat vitvaror, och vilken modell har ni valt?
Vi valde ett ståt och vårat gick på ca 45000:- på IKEA.
Men då är inte kyl och frys medräknat där.

Allting skall vara förberet för installation.Vi hade inga som helst problem när vi var på IKEA,vi fick även med våran gamla vedspis :D.Om jag inte minns helt fel så var det bara fläkttrumman som man inte kunnde flytta på,resten skulle inte vara några problem om man hade önskemål om det.
 
FiDOo...

Om jag inte minns helt fel så var det bara fläkttrumman som man inte kunnde flytta på,resten skulle inte vara några problem om man hade önskemål om det.
Undrar bara om det var Älvsbyhus det inte var några problem för, Ikea eller att flytta på det själv?

Undrar också hus mycket ni ca tjänat på att sälja standardköket på egen hand?

mvh
yssa
 
Vi valde ett vitt Ståt från Ikea, vi behöll kyl/frys samt diskmaskin som vi fick ifrån Ä-hus köpte ny inbyggnadsugn samt häll och fläkt och hamnde på ca 35000:- köket köpte vi dock på Ikea i Polen.

 
yssa skrev:
FiDOo...


Undrar bara om det var Älvsbyhus det inte var några problem för, Ikea eller att flytta på det själv?

Undrar också hus mycket ni ca tjänat på att sälja standardköket på egen hand?

mvh
yssa
Hehe...va lite otydlig där såg jag :-[.Älvsbyhus menar jag att det inte var några problem för ::).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.