Vad är detta för en fluga? Och hur dödar jag boet bäst? Jag har nog dödat ett 30-tal senaste veckan och låtit resterande vara då jag inte kommer åt dom (ryggås på dubbelvåning, nybygge sept 09) och det kommer bara fler och fler känns det som. De kommer i samband med ökad temperatur ute och att solen står på.

De är ofta rätt sega och dör av sig själv inom ett par dagar. Men de är fruktansvärt irriterande att ha i huset. De ligger i högar... typ. Blandat med vanliga husflugor och diverse småmygg.

I höstas så märkte jag att på ena fasade i höstsolen så fullkomligen invaderades hussockeln av småkryp, typ flugor. Jag har en känsla att det är dessa som nu är fullvuxna. Jag sprayade dom då ett varv med insektsdödande. Men antar det inte hjälpte och de har lagt ägg uppe under trät inunder så att säga.

Funderar på att ta hit Anticimex, men undrar vem som ska stå för det då då flugorna har funnits här sen innan slutbesiktningen och jag har påpekat det hela tiden, med svar på att "det går över" (sammanfattningsvis).
 
  • IMG_9555.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.