För att inte gå off-topic i en annan tråd så skapar jag en ny.

Från SCB:

Inflationstakten enligt KPI var 9,3 procent i juni 2023, en minskning från maj då den var 9,7 procent.

Det vore kul att jämföra vilka lönehöjningar som ANSTÄLLDA fått under 2023. Du som har bytt jobb eller har eget företag behöver inte svara, då det stör jämförelsen. Den som vill kan skriva sin lön efter höjningen - jag gör det inte.

Systemutvecklare, Uppsala, 48 år, +3.65 %
 
Det är väl ungefär där de flesta kollektivavtal ligger.
 
Jag fick typ 3,1 % eller något åt det hållet. Inget som äter upp lånen direkt...

Märket var väl typ 7,4 över två år?
 
Har inte fått någon löneförhöjning i år. Inte ännu i alla fall. Det har sagts att vi ska få några procent i november men exakt hur mycket har vi inte fått reda på än men det är garanterat mindre än vad jag är värd att få.
 
3,75 här. Serviceingenjör, 41år
 
H
5,9 tror jag det blir. Var väl 4900 mer i månaden om jag inte minns fel.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
1,7% här.
 
H Hallerudsbo skrev:
5,9 tror jag det blir. Var väl 4900 mer i månaden om jag inte minns fel.
Skaplig månadslön
 
Tror det var 4% i år och 3.5% nästa...Eller var det tvärt om? Unionen kollektivavtal.
 
Fick 2% vilket var ett hån. En vecka senare blev jag erbjuden nytt jobb på annat håll så det kvittade 😄
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
3,8% om jag räknat rätt, inte räknat procent på många år.
 
H
J Johan456 skrev:
Skaplig månadslön
Jo mer än medel med min utbildning.
Såg att det måste bli 6,9 % för gick från 71500 till 76400 cirka
 
Redigerat:
0, arbetsgivaren var smart nog att ändra lönerevisiondatumet till våren.
Hur det ska kompenseras återstår att se.
 
  • Wow
tensiden
  • Laddar…
3,1 %. Visions avtalsområde. Men baserat på månadslönen , 65200, så är det ok. Tänker mer på ekonomiassistenter mm inom kommunen som inte har 30000 ens i grundlön efter 30 år.
 
O
Avtalsperioden var på 18 månader så det blir ingen löneökning för oss i år (jobbar statligt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.