Vi håller på att fixa ett litet rum på övervåningen. Vi har flyttat ut fönstret för att få lite mer smyg invändigt samt lagt ett nytt massivt grangolv. Nu håller vi på med väggarna där tanken först var gips direkt på panelen men jag inser att den inte sitter så stumt som jag hade hoppats på så jag törs inte gipsa där.. Vad tror ni döljer sig bakom panelen på ytterväggen?

Det lilla jag såg vid fönsterbytet var:

Innerpanel
Plast
Tunna reglar / läkt som innerpanelen är fäst i (Därför det inte känns så stumt på alla ställen)
Sågspån
Regel (I alla fall runt fönstret..)
Gammal ytterpanel
Tilläggsisolering
Vindpapp
Ytterpanel

Hur hade ni gjort? Rivit bort panelen invändigt och reglat upp med osb-gips? Isolera med träfiberisolering istället för sågspån? Behövs plasten eller håller den bara sågspånet på plats? Det bör väl sitta rejäla stående reglar / timmerstockar någonstans innanför väggen kan jag tycka..

Huset är flyttat till nuvarande plats på 30-talet och har timmerstomme åtminstone på nedervåningen..
 
  • Renoveringsarbete, exponerat golv, isolering synlig, tomrum, verktyg, oavslutat projekt, renoveringsstadium, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägg öppnad upp till ramverket, isolering på golvet, utsikt över en snöig trädgård, renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.