Y
Jag har fått upp några hyllor och ställt upp lite drycker, fast har noll koll inom detta så tänkte fråga, lite lättsamt, vilka drycker som imponerar på den vanliga svensson?

Vad är ett måste att ha?
Vad är snyggt att ha?
Vad är exklusivt att ha?

:)
 
Vill du bara imponera, köp nåt dyrt...annars, köp nåt du gillar.
 
Whiskey, inga blenders utan >12-åriga singlemalt ska det vara
 
Mikael_L
Köp ingredienser så du kan göra 10-20 vanliga drinkar:
http://www.tiotips.nu/view.asp?ID=32
http://www.fortunecity.com/skyscraper/calc/612/drink.htm

Sen köper du en rökig whisky och en orökig.
T.ex. en Bowmore + en Cragganmore
Eller en Black ribbon + en famous grouse.
(Finns ju hur mycket som helst att välja på, men är du inte kännare börjar du lämpligtvis inte med värre grejer än dessa, tills du börjat hitta dina smakpreferenser.)

Och så en mörk smakrik lite finare och dyrare rom tycker jag kan vara trevligt att ha i barskåpet.

Själv har jag nästan alltid hemma någon realtivt billig sherry, portvin, madeira och vermouth. Men hyfsat billiga sorter då de går mest ner i maten vid matlagning.
Även en fruktig billig whisky eller konjak finns alltid hemma av samma orsak.
Den kan man även dra fram om gästerna är för fulla för att uppskatta fin sprit men börjar ropa efter whisky. :)
 
Mikael_L
Köp en Grådask portvin, så har du en höjdare tillsammans med mögelost när det kommer dambesök.
 
Basen är ju
Gin
Vodka
Vit rom
Single malt
Blended
Grönstedts
Portvin
Torr o söt martini

Med detta i hyllan så finns det alltid något som passar din vänner.
 
Y
Inlägget gjorde så man tappade fokus på frågan..
 
Redigerat:
S
är det halva systemets sortiment du har?
flaggpunch(att göra glass på) sen är det bara en halv timme till bolaget å köpa nåe.
men är ju ingen stor drickare. kommer väl så långt som till en falcon till maten.
 
Y
Glassmaterial...vad mesigt, får slänga den då.

Det jag har är sånt som far har samlat. Anar att det inte är sånt som folk direkt sitter med på sina fester.

Huset är snart klart och inflyttkalas vore kul, speciellt genom att överraska dem med ett sortiment de känner igen och aldrig trodde att nykter-jag (haha) skulle ha hemma.
 
S
jävligt gott du får testa.
sen får du köpa nytt vin. gammalt går ju ej att ha ;-)
 
Y
Hum... Anar att du skojar, det är väl hela grejen med vin att lagra eländet tills man vill få damerna glada?
 
S
bag in box går ju ut.
spara dom???

har lite "livets vatten" inget speciellt är ju så gamla.
 
Y
Haha, ja jag kanske skulle skippa flaskor och raddat upp ett gäng baginbox-sorter.
Bara en rad tappkranar längst bokhyllans kant. Får ordna spillskydd för skona parketten dock. :)
 
S
köp det du +sambo tycker om helt enkelt.
baginbox aldrig fel på fester.
skit i vad andra tycker. men aldrig fel å testa sorter.
 
Men finns det mer än gin o vodka på bag-in-box?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.