Jag har kontaktat olika företag om vad som behövs för det ska inte läcka, jag har markerat bild var det läcker med vit pil. Det är alltså under kranen. Två av dem säger det är kranen medan en annan säger blandaren. Vilket stämmer? Tacksam för hjälp!
 
  • Kromad vattenkran med vattendroppar, kalkfläckar, ringad av kalkrester och en ring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kran i badrum, spegelreflektion, kakelvägg, handtvål, tecken på kalk eller smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad vattenkran med genomskinlig tejp runt basen på ett handfat. Tvättställ och hygienprodukter syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
La Da 79 La Da 79 skrev:
Jag har kontaktat olika företag om vad som behövs för det ska inte läcka, jag har markerat bild var det läcker med vit pil. Det är alltså under kranen. Två av dem säger det är kranen medan en annan säger blandaren. Vilket stämmer? Tacksam för hjälp!
Det heter blandare på fackspråk. Kran används mer i vardagsspråk.
Det är antagligen insatsen i själva blandaren som behöver bytas. Dock vet jag inte vilket fabrikat din blandare har.
 
Enklast är nog tyvärr att byta hela blandaren
 
nimhed nimhed skrev:
Enklast är nog tyvärr att byta hela blandaren
Känns väl lite överdrivet?
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
T tergo skrev:
liknar en gustavsberg nordic
[länk]
Ser ut att stämma!
Här kommer en video på hur bytet går till
 
T Tompafix skrev:
Känns väl lite överdrivet?
Det är bara minnet av en mora köksblandare, där en liten detalj gått sönder. Den detaljen gick inte att beställa ensam, utan man fick beställa en sats som kostade typ 80% av nypris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.