Fick inte ordning på gamla blandaren, trots rengöring. Köpte därför en ny, men ett problem har uppstått.

Vad behöver jag för att koppla ihop dessa?
Närbild på en kromad köksblandare och en frånkopplad flexibel slang, där användaren försöker koppla ihop dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den gamla blandaren ser ut så här
Närbild på gammal Mora Cera blandarpip med repor, hållen av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går det att ta loss pipen i bild? Har provat med våld utan att lyckas, gick bra att repa den dock...

Båda blandarna är av märket Mora, tror t o m de heter Cera båda två.
 
Toppen, jag har dock inte lyckats få loss den. Är det mer våld som krävs alltså? Det ser ut som om det är invändig index, kan det stämma? Eller ska man köra polygrip med handduk mellan? Den är redan repig så det spelar ingen roll om den repas lite till.
 
Tror man kör med 8mm insexnyckel.
 
Du ska ha tack, det gick till slut med 10 mm insex. Nu fungerar allt som det ska. Lär dock beställa en ny nippel eftersom jag är för ivrig ibland...
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
C carlbanan skrev:
Du ska ha tack, det gick till slut med 10 mm insex. Nu fungerar allt som det ska. Lär dock beställa en ny nippel eftersom jag är för ivrig ibland...
Den ser ju hyfsat misshandlad ut så är du nöjd med det så lär den göra sitt jobb... annars köp en ny och var inte lika "ivrig" ;)
 
P petererlandsson1194 skrev:
Den ser ju hyfsat misshandlad ut så är du nöjd med det så lär den göra sitt jobb... annars köp en ny och var inte lika "ivrig" ;)
Haha, det blir en ny imorgon. Och nästa gång struntar jag i polygripen
 
  • Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.