En god vän har precis blivit husägare och då är ju julklappen given -- det måste bli nåt han behöver som husägare! Med vad? Själv har jag skaffat mig ett antal maskiner och trädgårdsutrustning sen jag köpte hus, men huset han köpt är inte i behov av nån renovering och trädgården är inte särskilt stor. Vad finns det för prylar, små som stora, som ni upptäckt att ni måste ha nu när ni har hus som ni aldrig tänkte på när ni bodde i lägenhet?
 
Avloppsrensare! :D
 
Tålamod. Men det kan man nog inte köpa...
 
...och det är ett helsike att slå in. :eek: :D
 
Avloppsrensaren är en bra idé, även om man naturligvis inte vill behöva använda den. På samma tema kom jag att tänka på musfällor. Nån fler som har förslag?
 
Bodde i hus, flyttade till annan stad och medans huset byggdes så bodde vi i lägenhet och då upptäckte vi att vad bra det var med en mangel. Idag har vi en mangel i det nya huset...
 
En påse med blandade bits, de går alltid åt!

Och fodrade arbetshandskar, det är kallt och eländigt på vintern och så sliter man inte på finhandskarna vid snöskottning/bilskrapande/låsupptinande.
 
Redigerat:
Jag fick en brandsläckare i inflyttningspresent och orden "Hoppas ni får nytta av er present..." ;)
 
Hemmakatten
En snöskyffel är ett absolut måste! Vi var insnöade (riktigt rejält insnöade) förra helgen här i Roslagen. En snöskyffel måste han bara ha!
 
Redigerat:
Hemmakatten
Och efter att ha läst P-plats inlägg så måste jag bara tillägga att ett par brandvarnare ären utomordentlig present. Han behöver två stycken, både en jonisk och en optisk. Kostnad totalt ca 250:-
 
laddbar ficklampa och/eller en pannlampa med lysdioder - underlättar all jobb i mörker ... när proppen går :).
gaia
 
Apropå laddbar ficklampa: vi fick 2 st sådana, men kombinerade med nattlampa. När strömmen är på så lyser det lite diskret orange i klumpen som sitter i vägguttaget, när strömmen går så blir det klart, vitt sken och en mindre del går att ta loss som handficklampa.

/ama

ps På brandtemat: släckfilt att hänga på väggen. ds
 
Redigerat:
Stege.
 
Grillkol eller briketter. Det är alltid slut
 
Redigerat:
P-plats skrev:
Jag fick en brandsläckare i inflyttningspresent och orden "Hoppas ni får nytta av er present..." ;)
Kan tipsa om att det är utmärkta presenter och att de finns designade numera - även brandfiltar går att få med "design".

Man blir lite mer benägen att ha dom framme då ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.