Hej!

Jag undrar kort och gott vad ni anser är snyggast i ett kök med vita luckor, rostfria eller vita "maskiner"?
 
Till vitt tycker jag det passar bra med vilket som med ett litet litet plus för vitt, blir enhetligt o snyggt, framförallt ju "vitare" o blankare luckorna är.
 
Jag tycker alltid att det är snyggast med rostfritt. Och till skillnad från f_h så tycker jag att det speciellt i ett vitt kök är snyggast med rostfritt.

Vi har ett vitt kök idag och vita vitvaror. Det är bara det att de vita luckorna ser gulaktiga ut i kombination med vitvarorna som är "vitare" än luckorna.

Köket i vårt nya hus kommer ha vita släta luckor, rostfria vitvaror och mörkt brun bänkskiva.

/Mia
 
Jag tackar för att ni tog er tid till min fråga. Det lutar idagsläget åt rostfritt då luckorna inte är riktigt så vita som vitvarorna, håller med er om att det isåfall bör vara "riktigt" vita och blanka luckor för att de inte ska se gulaktiga ut.

Ha en fortsatt bra dag i vårvädret!
//Impossible
 
Helt klart rostfritt

/M
 
Vi valde rostfri ungn, micro och fläkt, medans kyl och frys som står för sig själva är vita men med rostfria" handag för att få det lite enhetligt. För jag tycker att det blir för mycket rostfritt när man ser sidorna också till ett vitt IKEA Lidingö med rustik ek bänkskivor.Så det tycker självklart jag är snyggast :)
 
Har själv valt som Ruggis med rostfritt förutom kyl/frys. Tycker det blir lite väl mycket "plåt"-ytor i köket samt att de blir lätt fula och kladdiga av ungarna.
 
ABSOLUT rostfritt.
Vi har kyl och frys i rostfritt från Cylinda. Inte ett hand avtryck efter 4 månaders användning.
 
Självklart är det snyggare med rostfritt! -Som vi har  ::)

Bifogar några bilder som kanske kan vara till hjälp i valet&kvalet..

K%f6k4.JPG

K%f6k1.JPG

K%f6k3.JPG

Lycka till....
 
Det är alltid snyggast med rostfritt. Svart kan också fungera.
Vitt känns som 80-tal, det ser gammalt ut även om det är nytt på något sätt.
 
Fast om några år kommer väl rostfritt att kännas lite passé... ;)
Jag tycker bäggedera kan vara snyggt, det beror på vilken stil man är ute efter. Fint exempel på vitt till vitt tycker jag finns i Lidmans kök i en annan tråd här
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9512
 
Min tanke är nu att ha diskmaskinen "bakom en kökslucka" (kommer inte på vad det heter) och resten i rostfritt. Men det kan blåsa många vindar innan det är bestämmt. Köket är iallafall ett Boké körsbär från Ballingslöv. Tack för era tankar!
 
Hej hopp! Jag tänkte bara tipsa om ett annat väldigt snyggt alternativ som ni borde titta på i verkligheten innan ni bestämmer er för rostfritt! Och dessutom är det praktiskt, nämligen aluminium. Några vänner har köpt det och det är i min smak nå´t helt annat! Man slipper tallet av fingrar, även om det finns medel som förhindrar till det rostfria, men aluminiumkyl/frys är ändå en plåtkänsla! Värt att kolla upp hos Siemens, tror jag....leta på nätet! Lycka till! yesika :)
 
Hej! Jag håller med föregående talare. Vi har precis satt in ett vitt kök och till det har vi vitvaror i aluminium från Siemens. Det blev väldigt fint ihop om jag får säga det själv..  :) Dessutom kan vår treåring fingra hur mycket som helst på dem, det blir inga fingeravtryck.
 
Jahapp, vi bygger vitt kök med vita vitvaror om några veckor. Synd att det kommer att bli fult, gammalt och 80-taligt :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.