Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hur ser det ut på insidan?
Inte helt ovanligt med luftintag vid/bakom elementen under fönstret.
Tanken är väl att elementet skall värma tilluften.
Men det är klart att det kan bli kallt på golvet.
Fast sitter de inte lite lågt?
Inte helt ovanligt med luftintag vid/bakom elementen under fönstret.
Tanken är väl att elementet skall värma tilluften.
Men det är klart att det kan bli kallt på golvet.
Fast sitter de inte lite lågt?
Det är det som är så skumt, inne i huset finns inga ventiler. Inga spår alls av det som sitter på utsidan. Det är därför jag undrar vad som ska vara bra för.
Lite metadata: huset är från 1982, suterräng, trästomme övervåningen, träfasad. Något mer som kan vara av intresse för att förklara ventilerna..?
Lite metadata: huset är från 1982, suterräng, trästomme övervåningen, träfasad. Något mer som kan vara av intresse för att förklara ventilerna..?
hehe, du tänker så det syns på bilden, den förra ägaren tyckte det var en bra ide att hålla dom på plats med både spik och fasad... så det är inte "bara" att ta bort dom.MathiasS skrev:
Tänkte fråga forumet om det var någon känd byggteknik som förklarade dem innan jag ger mig på bortmontering och sånt...
BINGO! Det är ju ett förråd och ett klädrum under intagen. Nu känner jag mig lite korkad. Men tack för hjälpen!
Det sitter ett likadant intag på andra gaveln, men det kan inte leda till något rum under för det finns liksom inte..... Och någon kamin har vi inte heller. Till den öppna spisen kommer tilluften genom ena kanalen i skorstenen.... Det finns en nöt kvar att knäcka helt enkelt!
Det sitter ett likadant intag på andra gaveln, men det kan inte leda till något rum under för det finns liksom inte..... Och någon kamin har vi inte heller. Till den öppna spisen kommer tilluften genom ena kanalen i skorstenen.... Det finns en nöt kvar att knäcka helt enkelt!
Liknande trådar
-
Hjälp! Hur stänger jag dom här?
Ventilation -
Falspanel, har dom ändrat profilen?
Fasad -
Kan jag sätta puts över dom här elkablarna?
El -
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv -
Jag ska byta ut en del strömbrytare i huset ock då passa på att sätta in nya kontakter då för då kan man ju köpa dom här som båda delarna sitter ihop
El