Cheesen
Den här låg inkilad mellan grillen och främre balken på min Seat 2011. Ser ju onekligen ut som en gascylinder till ett takfönster i ett växthus men det har ju inget att göra i min Seat.
Jag har haft bilen sen den var ny så jag vet att den aldrig vart på utflykt i något växthus.
En borrskruvdragare och en metallstång på ett slitet träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obs skruvdragaren är för storleksjämförelse.
Ett gammalt och slitet borr ligger på en repig arbetsbänk i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ju som sagt ut som en gasdämpare av nåt slag.......inget som kan ha studsat upp från vägen på nåt vis då?
 
Inte så att man bytt dämpare till huven?
 
Cheesen
L Lovan83 skrev:
Inte så att man bytt dämpare till huven?
Finns inga dämpare under huven...har ju billiga bilen.
S Stefan1972 skrev:
Ser ju som sagt ut som en gasdämpare av nåt slag.......inget som kan ha studsat upp från vägen på nåt vis då?
Men hur kan den komma genom grillen och vridas in mellan plastkofångarrn och balken? Utan att slå sönder kylaren? Jag har dessutom haft två extraljusramper monterad där. Sedan bilen var ny.
Anledningen till att jag hittade grejen är att jag tog bort den ena och flyttade den andra. Samt bytte intagskabel till motorvärmaren då bilverkstaden som monterat denna placerat kontakten i plastgrillen med resultatet att den pajat.



Måste ju ha vart något som kommit dit på fabriken, men jag förstår inte hur det har gått till. Jag förstår inte heller hur jag har kunnat missa den när jag installerade extraljusrampen 2012. Hade lös hela fronten den gången då jag hade en xenonljusramp under nummerskylten bakom grillen. (Den som jag tagit bort nu då fästet rostat sönder och den bara lyste på en lampa av fyra. Kör ju inte nämnvärt mycket i höstmörkret numera så det har blivit Overkill. Har ändå två 50w xenon och så ledrampen som syns på videon..
 
Cheesen Cheesen skrev:
Finns inga dämpare under huven...har ju billiga bilen.

Men hur kan den komma genom grillen och vridas in mellan plastkofångarrn och balken? Utan att slå sönder kylaren? Jag har dessutom haft två extraljusramper monterad där. Sedan bilen var ny.
Anledningen till att jag hittade grejen är att jag tog bort den ena och flyttade den andra. Samt bytte intagskabel till motorvärmaren då bilverkstaden som monterat denna placerat kontakten i plastgrillen med resultatet att den pajat.
[video]
[video]

Måste ju ha vart något som kommit dit på fabriken, men jag förstår inte hur det har gått till. Jag förstår inte heller hur jag har kunnat missa den när jag installerade extraljusrampen 2012. Hade lös hela fronten den gången då jag hade en xenonljusramp under nummerskylten bakom grillen. (Den som jag tagit bort nu då fästet rostat sönder och den bara lyste på en lampa av fyra. Kör ju inte nämnvärt mycket i höstmörkret numera så det har blivit Overkill. Har ändå två 50w xenon och så ledrampen som syns på videon..
Glömde bort att det existerar sånna bilar fortfarande :rofl:
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Och du har inte haft bilen inne på verkstad, så någon mekaniker råkat gömma den på motorn och den sedan halkat ner? Den kanske hörde till "bilen bredvid".
 
Cheesen
L Lovan83 skrev:
Glömde bort att det existerar sånna bilar fortfarande :rofl:
Jo du vet den har ett sånt här manuell stag. Bilmotor med öppen huva och manuellt stag som håller upp den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den kan du visa för barnbarnen och förundras.
 
Cheesen
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och du har inte haft bilen inne på verkstad, så någon mekaniker råkat gömma den på motorn och den sedan halkat ner? Den kanske hörde till "bilen bredvid".
Min bil har inte besökt en verkstad sedan 2013. Så det är inte speciellt frekvent. Litar inte på dom där, då jag vet hur ofta dom lagar sönder saker.nmem det är klart helt omöjligt är det inte... Skulle ju inte vara första gången det hänt att dom glömt något.

Har hittat en skruvmejsel i expansionskärlet en gång när bilen vart på verkstad.
Har ett spärrskaft som jag fyndade under förarstolen på min första bil när den vart på verkstad.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jo du vet den har ett sånt här manuell stag.[bild]
Den kan du visa för barnbarnen och förundras.
Säg inte att det är manuell låda i den också :rofl:
(Har en trans am-75 som har fjädrar istället för gasdämpare)
 
Cheesen
L Lovan83 skrev:
Säg inte att det är manuell låda i den också :rofl:
(Har en trans am-75 som har fjädrar istället för gasdämpare)
Jajamen. Manuell låda.. det är ju sportversionen. Tyvärr är bilen väl så stötig då den även har sportchassi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.