Folk här brukar gilla utmaningar så vad tror ni om denna? Håller på att riva det gamla pannrummet, det har tidigare varit oljecistern och panna i pannrummet, påfyllning tidigare uppe till höger i bild 1, detta är sen 3 år utrivet.

Funderar över rören med vredet på, dessa vet jag dock inte var det hör hemma, ser varken början eller slutet på dessa. Vad tror expertisen, har det hängt ihop med oljepannan? Säkert att riva?
 
  • 1369429877837.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1369429895696.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har du en nergrävd tank i trädgården?
 
Nej tanken på ca 3 kubik fanns i pannrummet, ungefär där jag står och tar bilden.
 
Det är rören som gått till brännaren, den med avstängning sugledning till pumpen och den andra returolja. Du hittar säkert andra änden där pannan stått eller står, kanske avkapade i nivå med golvet där.
 
  • Gilla
MMR
  • Laddar…
Ok, ja den nya elpannan står ju nu på det fundament som gamla pannan stod, så det ser man ju inte. Är det inte en konstig placering? Pannan och brännare stod mitt emot dessa rören, mot väggen på andra sidan rummet och tanken då till höger om där jag tar bilden. Känns ju spontant som att rören borde suttit på andra väggen, mellan pannan och tanken.

Inte för att det har så mycket med saken att göra idag, men det är alltid kul att veta..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.