Hur får jag bort dom här? Tänkte sätta kakel där. IMAG0504.jpg
Är det fästen för en gammal kran eller?
 
Bilden är ovanför en diskbänk i köket!
 
Tyresö
Först måste du nog ta reda på om det är något vattentryck i rören - alltså att dom bara har lämnats pluggade och bortkopplade från vattenledningen. Är det bara helt vanliga tomma rörstumpar.....då är det bara att kolla i verktygslådan efter ett stort och grovt verktyg, så att rörändarna hamnar - avbrutna - bakom kakelet, inne i väggen.
 
SMart! Jag skulle gissa att dom inte är ikopplade då jag inte kan se några vattenledningar som går inne i väggen.
Dom är inte ihopkopplade med rören till andra kranen. Men lite läskigt att kolla om det är tryck i dom.
Antar att jag får ta dit rörmockaren för det.
 
Satt inte den gamla kranen där innan stambytet. Gissar att pluggarn bara är där av estetiska skäl. Kan inte tänka mig att man lämnat tryck på de gamla ledningarna. Men det klart, jag kan ha fel :wow:
 
grungarn skrev:
SMart! Jag skulle gissa att dom inte är ikopplade då jag inte kan se några vattenledningar som går inne i väggen.
Nej hur skulle du kunna se "vattenledningar som går inne i väggen.", eller missförstår jag något?
 
Nu ska du inte märka ord här:) Jo det var korkat sagt av mig och nu inser jag med att dom måste i princip vara urkopplade. Men som sagt man vet ju aldrig. Återkommer om hur det gått:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.