P
Ännu en vad är detta för verktyg tråd :)Hittade denna mackapär när jag rev en vägg där de låg en död mus i! Men vad är det? Nån sorts märkningshammare?
 
  • Metallhammare med rundad topp och sidospetsar på trägolv, möjlig märkningshammare hittad vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du trycker ner "spikskallen", kommer det ut en nål ur munstycket då?
 
Är det en hålpipa i änden och en pinne som trycker ut plupparna i andra? Är det någon som gjort skärp på löpande band?
 
P
Ja det är en typ av nål som kommer fram då! Aha skärptillverknings mojäng jo jag tackar ja (y)
 
P pleqtiz skrev:
Hittade denna mackapär när jag rev en vägg där de låg en död mus i!
Manuell slaktmask för möss? :rofl:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
toolman77 och 3 till
  • Laddar…
Kan det vara en slags hammare för provtagning? Man slår den in i materialet så det fastnar en bit i hålpipan och sedan kan man peta ut provet med pinnen? Borde kunna fungera på sådant som trä eller djupfryst mat. Det verkar finnas någon slags stämpel på skaftet. Kanske tillverkare och eventuellt något artikelnummer som kan vara till hjälp?
 
jac jac skrev:
Kan det vara en slags hammare för provtagning? Man slår den in i materialet så det fastnar en bit i hålpipan och sedan kan man peta ut provet med pinnen? Borde kunna fungera på sådant som trä eller djupfryst mat. Det verkar finnas någon slags stämpel på skaftet. Kanske tillverkare och eventuellt något artikelnummer som kan vara till hjälp?
Snyggt jac!!! Har du månne ett förflutet inom skogsindustrin eller är du bara så där bred kunskapsmässigt generellt så att du liksom "får till det" även när du gissar?

Hur som helst — jag bugar mig i vördnad.
//Ronnie
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
P
Jamen sedärja! Förstog väll innerligt att det hade med skog att göra då morfar levde för skogen! Men man kan säkert använda den för att tillverka skärp med, eller avrätta möss:crysmile:

Stog just haglöf mora sweden på skaftet och priset var 30kr på överskottsbolaget

Får tacka för hjälpen :D
 
Redigerat:
P Pysslarn skrev:
Snyggt jac!!! Har du månne ett förflutet inom skogsindustrin eller är du bara så där bred kunskapsmässigt generellt så att du liksom "får till det" även när du gissar?

Hur som helst — jag bugar mig i vördnad.
//Ronnie
Tack för det!
Nog för att jag har gått runt mycket i skogen men sällan med avsikt att avverka.
Men jag får ju en massa pengar av min arbetsgivare varje månad för att sitta hela dagarna och gissa på varför olika saker inte fungerar så när det gäller gissningar så kan man väl säga att jag har en viss rutin. ;)

EDIT: För min arbetsgivare: Ovanstående kommentar är BH-språk för "jag besitter en synnerligen bred kompetens vilken jag dagligen utnyttjar för strukturerat att lösa mycket svåra problem åt våra kunder."
 
  • Gilla
  • Haha
Broken arrow och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.