Hej,


Jag har en väldigt simpel fråga, vad är detta för träd?
 
  • Ungt träd med stödpinnar på parkeringsplats under blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En närbild på ett blad underlättar nog. Nu ser man ju bladen från sidan och kan inte se vad de har för form.
 
Håller med @BirgitS, men skulle ändå gissa på något slags lönn.
 
Det ser väldigt mycket ut som en lönn.
 
skall ta bild på ett löv. kommer de mycket sav från såna träd, med tanke på placering nära bilar: / ?
 
Det kommer inte sav ur ett friskt träd.
Däremot trivs lus i lindar och dom sölar ner bilar som är parkerade därunder. Och det är absolut ingen lind. Håller med föregående om att det ser utblommande lönn.
Men du vet väl hur dom Kandensiska lönnlöven ser ut? Går inte att missta sig på.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Det kommer inte sav ur ett friskt träd.
Däremot trivs lus i lindar och dom sölar ner bilar som är parkerade därunder. Och det är absolut ingen lind. Håller med föregående om att det ser utblommande lönn.
Men du vet väl hur dom Kandensiska lönnlöven ser ut? Går inte att missta sig på.
Tyvärr inte! lär mig gärna skillnaden.
 
sträss sträss skrev:
Tyvärr inte! lär mig gärna skillnaden.
Kanadas flagga har ett rött lönnlöv, därför som Torontos hockeylaget kallades lönnlöven. (Toronto Maple leafs)
Lind ser helt annorlunda ut och trädet också för den delen.
Googla på svenska lövträd så skall du se att du lär dig se skillnad på vissa träd i alla fall :)
 
Redigerat:
GoC GoC skrev:
Kansas flagga har ett rött lönnlöv, därför som hockeylaget kallades lönnlöven.
Lind ser helt annorlunda ut och trädet också för den delen.
Googla på svenska lövträd så skall du se att du lär dig se skillnad på vissa träd i alla fall :)

jag var för snabb för att svara och för dum för att redigera mitt tidigare inlägg. Såklart förstår jag hur det ser ut :D Tack för hjälpen.
 
sträss sträss skrev:
jag var för snabb för att svara och för dum för att redigera mitt tidigare inlägg. Såklart förstår jag hur det ser ut :D Tack för hjälpen.
Och jag stavade som en kratta :)
 
GoC GoC skrev:
Kansas flagga har ett rött lönnlöv, därför som Torontos hockeylaget kallades lönnlöven. (Toronto Maple leafs)
Lind ser helt annorlunda ut och trädet också för den delen.
Googla på svenska lövträd så skall du se att du lär dig se skillnad på vissa träd i alla fall :)
Kansas har en åker på flaggan.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Kansas har en åker på flaggan.
Ja jäklar, då är det i så fall vete dom planterat :)
Jäkla autokorrigering.
Men av vete kan man i alla fall göra mjöl, då lär bilen bli mjölig.
 
Här kommer en bild på bladen är de ett sånt kanada träd ni snackar om ? :)
 
  • Tre gröna löv på gren som kan vara från ett kanadensiskt lönnträd, på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp. Du kan tryggt parkera under.
 
  • Gilla
sträss
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.