Hittade denna på tomten. Vad är det för träd/buske?

Kan det vara alm? Eller bok? Eller sötkörsbär? Inte parkslide antar/hoppas jag iaf!?
 
  • Ungt lövträd eller buske med gröna blad i solig gräsmark, eventuell alm, bok eller sötkörsbär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ungt träd eller buske med gröna blad i en skogsglänta, kanske en alm, bok eller sötkörsbär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ungt lövträd eller buske med gröna blad i skogsmiljö, eventuell alm eller bok.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Claes Sörmland
Det är en hägg som har frösått sig. Snart en stort buske.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är en hägg som har frösått sig. Snart en stort buske.
Tack. Den är i utkanten mot granne i mark som får mycket vatten. Vill vi generellt sett ha kvar hägg?
 
Claes Sörmland
V mutalisken skrev:
Tack. Den är i utkanten mot granne i mark som får mycket vatten. Vill vi generellt sett ha kvar hägg?
Har du plats så. Den är ju en klassiker och med i uttrycket mellan hägg och syren.

Det är en pionjärart så den etablerar sig snabbt på öppen mark och i skogbryn. Jag har den i trädgården som amträd för känsligare och mer långsamväxande saker och det tycks fungera.
 
Hej .

jag hittat 3 olika plantor/växter i vår trädgård och undrar om det är Parkslide. Grannen skrämde mig och sa att det är parkslide. Den längsta av dom.
 
  • Unge plantor i trädgård, möjlig parkslide, bland gräs och småsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna blad på planta som misstänks vara parkslide i en trädgård, med asfalt och häck i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna växtblad och stjälkar bakom ett stängsel, misstänkta för att vara parkslide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växt med stor grön blad och rödaktig stjälk växer i jord, misstänkt vara parkslide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
G Gazzi83 skrev:
Hej .

jag hittat 3 olika plantor/växter i vår trädgård och undrar om det är Parkslide. Grannen skrämde mig och sa att det är parkslide. Den längsta av dom.
Den första bilden där skotten är avbrutna/tagna av frosten passar jag på. Men bild 2 är hägg (med frostskadade blad) och de sista är ogräset löktrav.
 
  • Gilla
Förortstjejen
  • Laddar…
Du rädda precis min kväll samt min frus stress med att tomten är körd
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi blev rädda då den bara dök upp och likna Parkslide
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.