T
Jag har ett gammalt staket gjort med granslanor ("danska pinnar") i trådgården i ett nyköpt hus. Vi skulle dels behöva renovera staketet (nya pinnar) men också på några platser höja det. Det sitter på reglar som man har fäst på metallstolpar på betongplintar och det hela är nog gjort för ganska längesedan.

Det jag undrar är var man hittar nya sådana här metallstolpar? De är som kan ses på bilderna T-formade och har sen en liten metallbit som man kan fästa regeln på. Där är två olika längder på dem och jag skulle gärna haft fler av den längre varianten. Man skulle ju alternativt kunna göra det med en trästolpe såklart, men detta blir ju ganska stabilt och långlivat - går sådana här metallstolpar att finna någonstans? (Bilderna har inte den optimala vinkeln - beklagar, är inte vid huset nu och kan ej ta bättre bilder på ett tag.)

Tacksam för input!
 
  • Gammalt trästaket med vertikala granslanor fastsatta vid T-formade metallstolpar på en övervuxen trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig T-formad metallstolpe med fäste för regel i ett gammalt staket, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får man tag i liknande profil kan man ju svetsa på en förlängning.
 
Ser vid första anblicken ut att vara en vanlig, standardiserad t-profil.
Dimension 40x40x5 eller 50x50x5?
 
T
Tack för input. Ja, det är ju en sorts T-profil, fast med ytterligare metallbit för att fästa regeln på. Kan ju lösas som föreslaget, med svetsning också. Det jag tänkte var om detta var någon form av produkt som fanns på marknaden, men som jag inte lyckats hitta eftersom jag inte visste vad vad jag skulle söka på. Oavsett, dessa är ju säkerligen ganska gamla så lösningen får bli att hitta någon T-profil eller möjligen köra med trästolpar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.