Hej

Vad är detta för sockel? Finns det ledljuskällor i detta sockelutförande?

Med vänlig hälsning,

Peter
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vet inte vad den heter men när jag bodde i England såg dom ut så i stället för E27, visst är det en bajonett, led, ingen aning...
 
Utan mått är den svårt, men det ser ut som en BA15d-lampa, och i så fall - ja, det finns LED-alternativ.
Vanligast med den typen av lampor är till blinkers och bakljus på bilar.
 
Calle Andersson skrev:
Utan mått är den svårt, men det ser ut som en BA15d-lampa, och i så fall - ja, det finns LED-alternativ.
Vanligast med den typen av lampor är till blinkers och bakljus på bilar.
Så här ser framsidan ut.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kändes inte som någon svensk standardvariant.

Jag har läst även dina andra trådar kring belysningen.
Det är inte läge att istället lägga om till en 230V-lösning, så slipper du ju trafos m.m.?
 
GoForIt skrev:
Kändes inte som någon svensk standardvariant.

Jag har läst även dina andra trådar kring belysningen.
Det är inte läge att istället lägga om till en 230V-lösning, så slipper du ju trafos m.m.?
Armaturen är av märket Erco och s-märkt så det borde vara något som finns på svenska marknaden.

Jo det är ett alternativ, men jag hade helst hittat en lösning där jag bara byter ut befintliga halogenljuskällor mot ledljuskällor utan att behöva dra något nytt kablage.
 
Nu har jag ju ingen aning om vart denna lampa sitter, men när jag söker på "BA15D spotlight" dyker detta upp:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1002183
160 pesetas för en lampa tycker jag känns ganska extremt, särskilt när det inte är LED, men den är på 20W, precis som den på bilden.

Har din lampa två olika lägen, typ "hel-/ halvljus"? Förstår annars inte vitsen med att ha två poler i botten...
Men är tjockleken på sockeln 15mm, är det en BA15D-lampa, går nog att söka vidare då, och se vad det finns för alternativ, LED-lampor osv.
 
peter_sweden skrev:
Armaturen är av märket Erco och s-märkt så det borde vara något som finns på svenska marknaden.

Jo det är ett alternativ, men jag hade helst hittat en lösning där jag bara byter ut befintliga halogenljuskällor mot ledljuskällor utan att behöva dra något nytt kablage.
Du hittar den inte hos de vanliga inköpsställena i alla fall.

Lyckas du hitta lampor, och kan behålla kablaget, så tror jag du åker på att byta både trafos och dimmers.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.