Håller på med ett gammalt badrum, och under blandaren(som var till ett badkar) sitter det en eldosa. Det var långt ifrån tätt och jag har mätt kablarna och de är inte inkopplade. Jag har kört in en säkert 4-5m in i röret. Men jag kan inte hitta vart det tar vägen?. Det kom även ut lite vatten ur röret. Någon som har en gissning?. Kanske gammal elgolvvärme?.
 
  • Eldrör i badrum, avtagen platta, synliga ledningar, rost, skadade kakelplattor, renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Något bubbelbadkar som suttit där?
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Något bubbelbadkar som suttit där?
Nej. Det var ett standard badkar som var där. Kan bara inte begripa varför det var elkablar ut där, i ett vattenfyllt rör.
Men visst kan det varit ett tidigare.
 
B Big builder skrev:
Nej. Det var ett standard badkar som var där. Kan bara inte begripa varför det var elkablar ut där, i ett vattenfyllt rör.
Men visst kan det varit ett tidigare.
Verkar ju lite mysko. Man kan ju tänka sig att röret har haft en annan funktion från början och försetts med elkablar någon gång i tiden. Det är ju inte helt ovanligt heller att folk inför en flytt plockar med sig ex. bubbelbadkar och ställer in det billigaste de kunde hitta på blocket. (samma sak med vitvaror osv).

Med lite bakfall på röret så blir det ju vattenfyllt förr eller senare om det kommer vatten dit. Så länge kopplingarna sitter ovanför och det är dränerat i dosan så funkar det utan problem också. Men det är ju ingen vacker lösning som jag skulle rekommendera :)

Om det nu dessutom är en liten ful-lösning någon gjort så är risken att platsen dit trådarna går inte är så lätt att hitta. Kan vara inbyggt, övertapetserat, någon fulkoppling med sockerbit bakom en golvlist osv osv.
 
  • Gilla
Big builder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.