Hej forumet, har en jättefin och platsbyggd förvaringsmöbel som jag inte hittar kvitto/kontaktuppgifterna till leverantören - i samband med en omtapetsering så har den plockats ned och då såg jag att det är en masonitliknande skiva som sitter som ett bakstycke vid ett öppet hyllplan, jättesnyggt. Men den har blivit lite fransig i kanterna, så jag undrar om någon vet var jag kan hitta ett liknande material så att jag kan tillverka en ny ? Kul ide, ser nästan ut som en "kokostapet". Bifogar bild nedan.
 
  • Masonitliknande skiva med vävd kokostapetsstruktur och fransiga kanter står mot vägg vid golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som en tapet limmad på en skiva. Den typen av tapet gissar jag blir svår att hitta nyproducerad?
 
Det har jag inte tänkt på faktiskt, trodde det var nåt från bygghandeln. skall kolla med färg och tapetbutiken :) tackar
 
Tapet? Är den inte synligt flätad? tycker det ser ut som sån där typ matta som man kan rulla ihop.
 
har inte varit där än, men den är supertunn typ några millimeter och flätat trä, riktigt snygg faktiskt :)
 
Jo det är nog lika som jag tänker på.............saluförs ju på sommaren. Ibland som strandmatta/solmatta. Brukar ha nå extra gummiduk på baksidan och sen kantskoning. Om det är just sånt material de använt vet jag ju inte men det är väldigt lika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.