R
Ser ut som en vildvuxen thjua tycker jag!
 
Grattis, du ligger inne med en "cupressaceae", och jag vågar slå vad om att ditt hus är byggt på 1970-talet. Det var nämligen under denna period tuja på bred front slog igenom som häckväxt nummer ett.

De flesta cypressväxter är lättodlade söder om dalälven. De växer som ogräs och skymmer din grannes fula garage året om. ;D
 
Ser verkligen ut som en Thuja, kanske Thuja occidentalis
 
Eller Thuja Occindentalis "Brabant" som inte är klippt utan friväxande. Cypress tror jag inte att det är, om den inte är blågrön till färgen... min är iaf det...

Så här kan Thujan se ut klippt!
51000.jpg
 
R
Tack för svaren! Nja, inte riktigt 70-talet utan 1980. Den skyddar fint mot insy men skall få sig en rejäl klippning i vår.
 
Har också en häck jag undrar över.:)
Den står alltså på min tomt.:)
Men jag vet ej hur jag skall lägga in bilden. Hjälp någon?
 
Hej Parkakungen!

Det finns en knapp (andra raden, fjärde knappen)ovanför textrutan där du skriver svar. Leta upp bilden på hårddisken så ska det nog gå som en dans (om formatet inte är jättestort)

/askur
 
Tyvärr är nog jag som e idiot, fattar inte vad du menar.
Knappen du snackar om var jag på från början, men sen då?
 
Jag förstår...det var inte så lätt som jag trodde! Testar och återkommer (om jag nu lyckas...)
 
En bild visas när man skriver så här:
Kod:
[img]http://www.abc.nu/bild.jpg[/img]

Bildens namn ska skrivas på samma sätt som i browserns adressfält, och den måste finnas på en server. Här har jag bara hittat på ett namn.
img inom hakparenteser får man fram när man klickar på bildikonen. Sen fyller man i namnet.

Hoppas att det blev tydligare.

/EB

 
startade ny tråd.
 
Det där är ingen häck. Det är en bäverdamm...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.