Hej,
Jag hoppas ni kan hjälpa mig att identifiera en dörr jag fått över och som ska säljas. Priset på dörrar varierar ju otroligt mycket så jag vill helt enkelt veta vad den är värd.

Den har suttit som ytterdörr men under tak så den är typ ny. Hittar ingen märkning eller liknande alls tyvärr.

Misstänker att det är en teakdörr iallafall. Så kort och gott om någon känner igen den (märke/modell) eller har ett hum om nypris så blir jag väldigt glad! Det är 10x21 modulmått.

Träfärgad ytterdörr i teak med vertikala fyllningar och svart handtag, installerad under tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oanvänd teakytterdörr i modulmått 10x21 ligger på en veranda vid en soffa och ett bord, utan märkning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Close-up av trolig teakdörr med tydliga träådringar, begagnad i modulmått 10x21.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Utifrån bilderna tycker jag att det mycket väl vara en teakdörr. Både färgen och ådringen stämmer överens med hur teak är.

Kolla nätet om du hittar andra priser på beg.teak-ytterdörrar. Jag tycker nog allt att du skulle kunna få ett par tusenlappar för den.
 
jockeping skrev:
Utifrån bilderna tycker jag att det mycket väl vara en teakdörr. Både färgen och ådringen stämmer överens med hur teak är.

Kolla nätet om du hittar andra priser på beg.teak-ytterdörrar. Jag tycker nog allt att du skulle kunna få ett par tusenlappar för den.
Tack för ditt svar!
Söker man på teakdörrar på de stora byggkedjorna kostar de ju rejält mycket (10k+) jämfört med "vanliga" ytterdörrar. Men på blocket verkar det inte vara någon större skillnad. Förstår att det är en stor skillnad på dörr och dörr då vissa verkar mer eller mindre handsnickrade o.s.v.

Hade därför varit väldigt intressant att identifiera vad det är för tillverkare på just min dörr. Har suttit en timme på google bildsök men inte hittat någon som ser likadan ut :( Någon som har en idé?
 
Misstänker att det är en billig dörr. Furukarm och endast två gångjärn. Tråkigt men jag kan ju ha fel.
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
Om du öppnar dörren och kollar på ovansidan av dörrbladet, har du tur kan det sitta en typbeteckningsskylt där.
 
Hittade ingen typbeteckningsskylt där (men hade inte kollat just där innan, så bra tips!) :)

Men då har jag ändå en idé om att det troligen är en ganska billig teakdörr. Tack för hjälpen!
 
Förrådsdörr det där. Två gångjärn och inget fönster. Antagligen gjord av nått billigt brasilianskt träslag för att efterlikna teak. Max 1500kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.