Jag vet att det står 400GLI, men om man tittar i elkos produktblad så ser inte 400 GLI så. Denna dimmer är kompatibel med denna http://www.dmlights.com/dm_lights_dm_154262~00GL4 armatur som kräver elektronisk dimmer. Som jag förstår så har ej 400 GLI någon min nivå reglering heller. Min elektriker satt in dessa för att jag ska kunna köra Philips Master LED 7W ifall om jag vill köra led sen. Men kan det verkligen stämma att det är en konventionell dimmer och inte elektronisk?
 
  • IMG_0824.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
"Alla" dimmers är elektroniska.
Skillnaden är transistordimmer som slår till vid nollgenomgången och passar att driva "elektroniska" (switchade) drivdon till LED och lågvoltshalogen.

Tyristordimmer (var de första som kom) slår från vid nollgenomgången och passar järnkärnetransformatorer för lågvoltshalogen.

Båda typerna fungerar med vanligt glödljus.

Då det knappast finns någon järnkärnetransformator att köpa så är det transistordimmers som gäller idag.
Tyristordimmern är mycket enkel med 4-5 komponenter medan transistordimmern behöver mera prylar (allt visserligen inbakat i en enda krets )

Protte
 
Och det är en 400GLI, men man har gjort om dom olika dimmrarna genom åren därför kan dom se lika olika ut.
 
OK, då är det ingen idé att jag köper Verbatim LED PAR16 8W då dessa spot fungerar endast ihop med GLE dimmer och inte GLI.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.