Har precis flyttat till en brf och visste om att balkongdörrens lås krånglade samt att ansvaret var mitt men inte så illa. När jag ska låsa eller låsa upp det så smäller låset istället för att föra skenan upp eller ner (den liksom hoppas över hacket som ska röra skenan) lyckas man göra exakt rätt kan det gå. Min fråga är om någon vet vad det är för typ av lås eller märke? Om det går att öppna det? (Eller om det är helgjutet) eller har liknande problem och ev löst det. Drygt när det kan ta 40 min att lyckas låsa på kvällen.
 
  • En öppen balkongdörr med ett synligt lås, en hylla med pussel, och krukväxter inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett balkongdörrshandtag med ett inbyggt lås som visar en nyckelcylinder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Logotypen är Schüco.
Något är trasigt och måste bytas men du ska inte öppna och stänga då du troligtvis inte kommer kunna öppna dörren snart.
Jag är inte bekant med beslaget i bild men kanske går det att byta låshus, om någon ringt mig om detta hade jag kontaktat Schuco för utbytesdetaljer/artikelnummer,
Du kan även kontakta en Schuco återförsäljare, låssmed eller en glasmästare om du vill köpa nytt och montera själv.
https://www.schueco.com/se/privatkunder/aaterfoersaeljare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.