Hej, har precis köpt hus, funderar vad det kan vara som sitter på fasaden på husets ena kortsida? mvh.
 
  • Röd fasad på hus med en vitfönster och en okänd anordning med högtalare och galler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förundrat objekt på rödmålad husvägg, ovanför ett fönster; en högtalare och en ventilkåpa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Siren till ett larm?

Eller barn som inte ville komma in när det var dags för middag?
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Siren till ett larm?

Eller barn som inte ville komma in när det var dags för middag?
hehe ja, måste väl vara nått sånt. Grannen har en likadan såg jag. Konstigt att dom inte tog bort den när dom tog bort larmet isåfall.
 
Kanske lite besvärligt för någon höjdrädd?
 
E elmont skrev:
Kanske lite besvärligt för någon höjdrädd?
haha, måste vara det
 
T
A aback967 skrev:
Hej, har precis köpt hus, funderar vad det kan vara som sitter på fasaden på husets ena kortsida? mvh.
Kan va siren till analoga telenätet så att man inte skulle missa inkommande ringsignal. En del arbetsplatser hade liknande, som avgav ett särdeles otrevligt ljud så att man va avigt inställd till den som ringde o störde i jobbet. Saker förändras över tid bara att idag är det pushnotiser om att ett paket förflyttat sig 5mil som stör sömn eller arbete, tills man lyckats stänga ner ännu en av otaliga appars standardinställning att störa. På privat kåk är det nog mer sannolikt att det är till inbrottslarm. Hur många kåkar har inte kvar TV-antenn och parabol som inte direkt pryder husen hehe
 
  • Gilla
aback967
  • Laddar…
Hade en granne när jag var barn som hade en liknande "tuta" till telefonen. Mannen i huset hade väldigt nedsatt hörsel så det hördes rejält och man hoppade högt när det ringde hos dem. Men man vande sig efter ett tag :)
 
  • Gilla
aback967
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Hade en granne när jag var barn som hade en liknande "tuta" till telefonen. Mannen i huset hade väldigt nedsatt hörsel så det hördes rejält och man hoppade högt när det ringde hos dem. Men man vande sig efter ett tag :)
haha ja skapligt störande moment kan jag tänka mig, hade blivit galen.
 
Ska jag vara ärlig så saknar jag den tiden när folk var utomhus mera i grannskapet på somrarna. Tycker det är trevligt när man hör grannar klippa gräs och häckar, snickrar och håller på, barn som är ute och leker, hundar som skäller, och grannen som får telefonsamtal... Nuförtiden verkar många, när de är hemma, hålla sig inomhus med stängda dörrar och fönster, gärna persiennerna nere, AC:n på högsta blås, sittandes med varsin telefon eller padda :cry:

Men men, det kanske bara är jag ;) Sorry för OffT
 
  • Gilla
aback967 och 3 till
  • Laddar…
Svart laddningsstation monterad på röd vägg bredvid en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jo det är till telefonen,har liknande själv
 
  • Gilla
aback967
  • Laddar…
skoge har en ringklocka till telefon
aback967 har en siren till larm el. dyl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.