image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag är ny på forumet så jag hoppas jag får rätt på bilder m.m.

Detta växer lite varstans i min trädgård, jag tänkte först att det vart bondpioner men nu är jag lite tveksam. Finns här någon som vet vad det kan tänkas vara?
 
Hmm.
Det är nog en växt. :D


Skrev så för att följa tråden hehe
 
För att förtydliga så tänkte jag pion när den tog sig upp ur marken. Nu, not så much.
 
Nja, jag ä ganska säker på att du har en Amerikansk Kermesbär där :) Det ska senare komma kolvar av bär som först är vitaktiga men senare blir alldeles svartlila.

Bären är giftiga men kan ätas (och gillas också) av småfåglarna. Det är själva kärnan i bäret som är giftig och den passerar fåglarna snabbare än den hinner skada dem.

Den blir en riktigt vacker buske på bara ett par år, googla så hittar du lite bilder :)
 
Redigerat:
Linderödsåsen skrev:
Nja, jag ä ganska säker på att du har en Amerikansk Kermesbär där :) Det ska senare komma kolvar av bär som först är vitaktiga men senare blir alldeles svartlila.

Bären är giftiga men kan ätas (och gillas också) av småfåglarna. Det är själva kärnan i bäret som är giftig och den passerar fåglarna snabbare än den hinner skada dem.

Den blir en riktigt vacker buske på bara ett par år, googla så hittar du lite bilder :)
Tack så mycket! Det ser minsann ut att kunna stämma.
 
Atom skrev:
Hmm.
Det är nog en växt. :D


Skrev så för att följa tråden hehe
Om du klickar på "verktyg" i den grå listen och väljer "bevaka" så följer du tråden utan att behöva kommentera i den ;)
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Tack Mexitegel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.