Jag köpte en billig IBC-tank för att samla regnvatten till mitt trädgårdsland. Men i botten av den så är det nån sorts avlagring från tidigare innehåll (nej, förra ägaren visste inte). Känns som typ härsket hårt smör/vaxkakor. Det luktar härsket. Svårt att placera lukten. Det löses inte upp i varmvatten, men blir mjukt.

Vad kan det vara?
Jag vill ju helst inte vattna landet med nåt giftigt växtdödande ämne.

Bild 1 visar botten.
Bild 2 visar det jag har lyckats skrapa ur.
 
  • En smutsig, använd plastlåda med matrester och skräp i botten. Behöver rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd behållare med krossade kex och smulor, blandad textur, eventuellt rester eller avfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Förmodligen rester av vad det var i tanken från början. Läs på etiketten.

IBC-tankar används till allt möjligt, från harmlösa saker som matolja via ofarliga kemikalier som spolarvätska till rätt otrevliga ämnen. Det går alltså inte att säga något om vad det är. Men det lär inte ha varit i fast form från början.

Tidigare innehåll brukar ha en stark påverkan på priset på IBC-tankar.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Förmodligen rester av vad det var i tanken från början. Läs på etiketten.

IBC-tankar används till allt möjligt, från harmlösa saker som matolja via ofarliga kemikalier som spolarvätska till rätt otrevliga ämnen. Det går alltså inte att säga något om vad det är. Men det lär inte ha varit i fast form från början.

Tidigare innehåll brukar ha en stark påverkan på priset på IBC-tankar.
Finns ingen text. Hade hoppats att någon kände igen konsistensen.

Jag köpte den av en gubbe på landet som en gång köpt av samma anledning som jag, men aldrig kommit till skott. Han visste inte heller.
 
Som tidigare skrivits används dessa tankar till allt möjligt, jag hade varit försiktig med en tank med något skit i som man inte vet vad det är.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Margarin/flytande smör
 
Vegetabilisk olja eller fett. Ofarligt för annat än känsliga näsor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.