Hej, jag undrar vad detta är för typ av brunnar och om det är något jag behövet göra med den som är sprucken.

Bild 1,2 och 3.
Är den stora brunnen utanför garageupp/nedfarten. Det ligger massa mindre stenar i den och ser att själva fundamentet är sprucket. Vad är detta mest troligen föt brunn?

Bild 4.
Är den lilla brunnen långst in i hörnet, känns rent generellt att denna inte används?

Bild 5,6 och 7.
Denna brunn är placerad på en upphöjd gräsmatta som sluttar mot huset. Ni ser att den står nästan vid muren, i den ser man ett orangt rör som droppar lite vatten hela tiden.

Vad är detta för brunnar?
Vad ska jag göra med den spruckna utanför garaget?
 
  • Rund brunn med lock nära husvägg och dörr, stenlagd mark, skuggor och lite grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en cirkulär gatubrunn vid garageinfart med spruckna betongplattor omkring och skuggspel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en betongbrunn med sprickor och grus, synliga skador på fundamentet och småstenar samlade i botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översikt av en betongbrunn full med småstenar sedd uppifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brunnslock på en upphöjd gräsmatta nära en stenmur med byggmaterial staplat bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brunn med sprucket fundament inbäddat i gräsmark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy inuti en brunnschakt med ett synligt orange rör och vattendroppar, täckt av spindelnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.