Hej!

har precis rivit ner två lager tapet i vårt nya sovrum. Hittar ett mönstrat lager som inte känns som tapet (se bild). Vad kan det vara? Målat? Känns väldigt jämnt. Kan man måla/spackla på detta? Eller är det en till tapet? vad finns under i så fall. Är ett lägenhetshus med tegelväggar från 1937.

Börjar bli less på att riva ner tapet.
 
  • Vägg med rester av flera lager tapet och möjligt målat mönster, i renoveringsfas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med mönstrat lager under bortriven tapet, eventuell målning eller tapet från 1937.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker det ser ut som en tryckt tapet. Men om den sitter bra så ser jag inga problem med att spackla igen ojämnheter och sen måla på den om det är det ni vill göra.
 
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…

Bästa svaret

Vanlig tapet från den tiden. Men att bara spackla det värsta och måla tycker jag blir rätt fult, jag hade haft en riktig spärrgrund sen rullspacklat hela väggen.
 
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
Ok! Skrapade lite mer och som du säger: det var en till tapet. Satt för det mesta som berget, men lossnar i hörnen. Ska se hur mycket mer jag får av.

Ok, det låter som en bra idé. Får jag inte av allt kör jag spärrgrund. Inte provat rullspackel, men verkar smidigt. Har du tips på fabrikat etc? Har 15 l vanligt handskspackel. Går det att rolla?
 
Använd bara inte Alcros Spärra, som spärrgrund. Den är rena skiten
 
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
Alcro kraft är suverän, luktar och kostar men fungerar.
 
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.