Är det någon här som har tips på _bra_ vaccumpåsar, sånadär som man stoppar i täcken och kuddar i och sen kopplar på dammsugaren på så de blir små?

Vi köpte på Rusta, men de läcker. Letade lite på nätet, men det finns ju hur mycket som helst. Hur är biltemas, är de bra? Men de verkade färgade, lite puckat, då vet man ju inte lika enkelt vad som är inuti.

Tacksam för tips! :)

(Vet inte om detta är rätt forumdel, men vi gör ett försök... :))
 
richardtenggren
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vaskor-och-tillbehor/Resa/Vakuumpase-2000021371/

De är transperanta, är saker i på bilden ;)

Jag köpte dessa inför min Japanresa för några år sedan, använde de även senare vid en flytt. Dock håller de inte riktigt tätt under en någon längre tid. Vet inte hur lång tid men har märkt att de smugit sig in luft vid förvaring på vinden av säsongskläder.
 
K
Jag har Biltemas. Ingen av de 4 håller tätt. Mycket irriterande.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ok, då passar vi oss för dem också :). Tack :)
 
Köpte kraftiga påsar på Mekonomen för några år sedan och de håller tätt under en längre tid, var då ganska dyra. Sedan blev det några från CO men de har betydligt tunnare plast och självklart lägre pris, de håller inte luften lika säkert utan kan fungera bra eller börja läcka in luft.
 
Suck, så dessa påsar är alltså inte alls så fantastiska som man tror. Sånt här ska ju bara fungera...
Då lägger vi CO-påsar till svarta listan också... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.