M
hej!

Har råkat ut för det där goa felet där gångjärnet till motorhuven har klämt sönder slangen som går till spolarmunstyckena.

Är det någon som vet vad det är för diameter på slangen så att jag kan fixa en nippel och skarva?
Har googlat och letat men hittar inget.

Ska man bara låta slangen vara på samma plats och hoppas att det inte händer igen, eller ska jag vidta någon åtgärd för bättre placering? Så jävla dum som deras konstruktion är så ser jag tyvärr ingen annan lösning än att chansa på att det inte händer igen.
 
M
Om någon tyckte att det här var en skitintressant tråd och knappt kan bärga sig inför lösningen så kan jag meddela att det var en 4mm slang och nippeln något motsvarande. Fanns på mekonomen för 30:-

Passade på att byta t-stycket mellan spolmunstyckena av samma dimension också. Sitter stenhårt mot slangen men med en varmluftpistol så gick det smutt att lossa slangen från t-stycket.

Lossade även slangarna till munstyckena och blåste rent utifrån med tryckluft.

Så nu är de precis som nya! Dvs halvbra eftersom moderna munstycken med fin dimma är precis värdelöst :)
 
  • Gilla
Jovarsch och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Du bytte inte munstycken? Vi har en 09a som andrabil, tycker munstyckena är dåliga, så tänkt byta, då det är stor skillnad jämfört mot vår v60 från -14. Förstod att det är vanligt att de blir dåliga...
 
M
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du bytte inte munstycken? Vi har en 09a som andrabil, tycker munstyckena är dåliga, så tänkt byta, då det är stor skillnad jämfört mot vår v60 från -14. Förstod att det är vanligt att de blir dåliga...
Nej det gjorde jag inte, orkade inte mecka med det. Men det borde jag göra någon gång, för de är riktigt dåliga och alla verkar rekommendera att byta ut dem.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.