Har funderat på och sätta upp "fusk tegel" (inte tegel tapet) i V-rum..  
Nya soffan som inhandlas är i tyg men är i sliten mörk skinlook.. till det blir det ev bord och tv möbel i ek.. vad tror ni? Kan det bli bra med tegel vägg bakom soffan ?

Bifogar en bild  /  ritning över rummet !!

Tacksam för alla förslag och synpunkter..

ps. jag gillar mörkt och murrigt !! ;)
 
  • v-rum_2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning
 
  • v-rum1_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kan nog bli schysst..... snygg soffa, vart har du hittat den om jag får fråga??+ :)
 
Tack ! Soffan hittade jag hos två olika firmor i stan ! (Gävle)
Vet inte vem tillverkaren är... men såg att Möbelmästarna (www.mobelmastarna.se) oxo har den, och de har försäljare över hela landet ! .. LARIAT heter den !!
 
Är personligen inte så förtjust i fusktegel, tycker ofta att det ser väldigt fejkat ut... Jag absolut älskar riktigt framknackat tegel, det är bara fuskvarianten jag har svårt för.

Du ville ju förslag, så mitt är att du sätter upp grov liggande panel på den väggen istället. Förslagsvis målad i en ljus kulör för att få en lite maritim new england känsla. Men du gillar ju mörkt och murrigt så kanske en mörk bets skulle kunna funka.
 
Jag gillar inte heller fusktegel, men tycker att Linskas förslag låter himla snyggt!
 
Beror lite på om ni tänkt ha en tom vägg eller vill sätta tavor och dyligt på väggen. Ett annat alternativ kan vara att sätta golv på väggen. Såg ut att vara snyggt golv i v-rummet. Varför inte sätta sådant på väggen bakom soffan? Om det går naturligtvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.