Finns det? Som man kan sätta typ i ett befintligt vägguttag och om en termostat mäter upp en viss temperatur så slår den av strömmen?
 
Absolut, Clas Ohlson har en som funkar rätt ok, Conrad.se har 1-2 varianter också... sök på termostater
 
Vad ska den användas till?

Jag håller med om att de generellt är lite dyra, och att utbudet är lite klent för den typen av termostater... har själv letat efter en för utomhusbruk utan att hitta... men jag har en för radiatorstyrning och en för en fläktstyrning, och de funkar bra...
 
Jag har samlat massa elektronik i en garderob (med ventilation mha fläkt) och skulle vilja ha någon form av överhettningsskydd. Jag tror verkligen inte att det kommer bli överhettat där (fläkten gör ett väldigt bra jobb med att hålla det svalt) men det vore skönt med lite extra säkerhet :)
 
Aha, men då borde classes funka rätt bra...5-30 grader går det ju att ställa den, både att bryta strömmen över eller under en viss temperatur. Eller planerar du att gå över 30 grader i skrubben?
 
Forbo skrev:
Aha, men då borde classes funka rätt bra...5-30 grader går det ju att ställa den, både att bryta strömmen över eller under en viss temperatur. Eller planerar du att gå över 30 grader i skrubben?
Tänk hur varmt det kan bli inne när det är 30 grader ute, sen tänker du att du har elektronik som alstrar värme utöver det... Jag anser inte att 30 grader är en lämplig gräns :)
 
Bjurran skrev:
0-40 C på denna: [länk]
Lite najsare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.