Hej! Vi har precis flyttat in i ett nybyggt radhus där dom inte installerade en handdukstork i ett av badrummen. Det finns dock en del (3 st) uttag där det är ämnat för handdukstork. Jag har dock ingen aning om vad någon av dom gör så skulle behöva hjälp att identifiera dom så jag vet vilken typ av handdukstork vi ska titta på.
 
  • Vit kaklad duschhörna med grått golv och genomskinlig glasdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand trycker på en lös kabel i ett hål i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett kaklat väggavsnitt med en intakt och en skadad uttagshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det är förberett få något, bara rörutlopp och då ska ledningarna gå direkt in H-torkens nedre fäste. Brukar vara så. Dom nedre är dom lika, så det vara en dosa över hålet och en kabel från H-torken. Har du tvättmaskin och tork inkopplat nu. Om inte så kan dom nedre vara för dom. Men lite lurigt med dessa nere vid golvet. Normalt sitter uttag för dessa på ca 1 meters höjd.
 
De där nere är väl läckageindikering från tappvattenskåp och golvvärmeskåp, den där uppe är den du skall fokusera på, så du får kolla handdukstorkar på nätet och se var de kopplas in oftast i nederkant, mät och dubbelmät
Sätt tillbaka läckageindikeringarna på rören vid golvet
 
  • Gilla
eriksaaf och 2 till
  • Laddar…
E egge80 skrev:
De där nere är väl läckageindikering från tappvattenskåp och golvvärmeskåp
Bra jag tänkte inte på det, var inga ledningar där.
 
E egge80 skrev:
De där nere är väl läckageindikering från tappvattenskåp och golvvärmeskåp, den där uppe är den du skall fokusera på, så du får kolla handdukstorkar på nätet och se var de kopplas in oftast i nederkant, mät och dubbelmät
Sätt tillbaka läckageindikeringarna på rören vid golvet
Okej, tack! Är uttaget för eldriven handdukstork då gissar jag?
 
Jepp ligger ledningar isolerade och instoppade i röret som synes, men det kan vara spänning på dom. En H-tork med infart i ena fästbenet ska det vara. Brukar gå att vända dom så det passar.

EDIT Eller en gul/grön som dragtråd som går någonstans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.