Hej

Elektrikern sade att det blir ett ip44 lock. Så inga problem
Strömmen går till handdukstorken, till höger ett jacuzzi format badkar, utan jacuzzi. Men badkar modell trivial persuit form. (Trekant)

Min fråga,har aldrig sett ett så lågt satt eluttag , bredvid ett badkar/ dusch . Är det verkligen säkert?

Mvh
 
  • Ett badrum med vita kakelväggar, mönstrat golv, handduksvärmare och en toalett. Skärmdump från mobil med meddelande-app öppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Blir det verkligen ett uttag och inte dold anslutning inne i dosan?
 
C Cmelmquist skrev:
Hej

Elektrikern sade att det blir ett ip44 lock. Så inga problem
Strömmen går till handdukstorken, till höger ett jacuzzi format badkar, utan jacuzzi. Men badkar modell trivial persuit form. (Trekant)

Min fråga,har aldrig sett ett så lågt satt eluttag , bredvid ett badkar/ dusch . Är det verkligen säkert?

Mvh
Du skriver ju själv att elektrikern har sagt att det blir ett ip44 lock... och då är det ju inte ett eluttag 🤔😱

Vi har en sådan inne bakom vårt jacuzzi för den måste ju försörjas med el. ;)

Sen förstår jag absolut inte poängen och tycker det är fruktansvärt dåligt planerat av elektrikern att ni ska behöva ha det synligt där för det borde funnits en bättre lösning.
Om han nu säger att strömmen går till handdukstorken så varför ligger det då inte i den dosan som borde vara bakom ena handdukstorkens fäste och försörja den med dold el... 😱
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.