Idag kom frysen, en Whirlpool AFB 8281, som jag skrev om i en annan tråd.
På baksidan sticker en metallcylinder ut ca 3cm utanför frysens yttermått. Vågar jag trycka in den? Risken är väl att man trycker den mot nåt när man baxar frysen på plats senare. Just nu står den och går på altanen i väntan på en köksbänk att bo under.
Ett tunt metallrör sitter lött i ena änden, ser ömtåligt ut. Eller fixas på garantin kanske?

Första bilden livar med frysens ryggsida. Det borde alltså inte varit något till höger om det gråa ovanför (tycker jag).

/Höghus

En metallcylinder sticker ut från baksidan av en Whirlpool AFB 8281 frys som står på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baksidan av en Whirlpool AFB 8281 frys med utstickande metallcylinder och tunt lött metallrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Omtålig ja, men visst ska du våga pressa in den lite.

Garanti för att yttermåtten inte stämmer med angivna känns lite väl.
 
A
Va rädd om det tunna röret - kapilärröret får ej vikas. Annars är det bara att trycka in torkaren en bit
 
Just nu lutar det åt Ikea-skåp och när jag tänker efter kommer ju inte frysen att nå väggen eftersom de är djupare.

Någon som vet om det är en fläkt som ventilerar kondensorn genom sockeln?
Funderar på hur man skall kunna dammsuga kondensorn om man får nåt ryck och storstädar framöver.

/Höghus
 
A
Höghus Höghus skrev:
Just nu lutar det åt Ikea-skåp och när jag tänker efter kommer ju inte frysen att nå väggen eftersom de är djupare.

Någon som vet om det är en fläkt som ventilerar kondensorn genom sockeln?
Funderar på hur man skall kunna dammsuga kondensorn om man får nåt ryck och storstädar framöver.

/Höghus
Nä!
 
Och var ska eluttaget sitta för en underbyggd frys? I samma skåp eller bredvid? I sockeln?

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.