Hej.

Har precis höjt upp vår vattenbrunn med en ny cementring, locket var i marknivå tidigare, samt målat brunn samt lock med en gråblå nyans.

Jag tänkte försöka göra något runt själva brunnen, stenläggning, mackadam, lite grövre stenar eller ja något annat.

Hur har ni löst det runt era brunnar? Någon som har någon inspiration att visa?

Här är våran precis efter att den är primad med dammbindningsmedel. Skönt ur ett praktiskt sätt att få upp den men tradig att titta på...

Nymålad gråblå vattenbrunn med cementring höjd över marknivå, med målarverktyg på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mura natursten runt den så det ser ut som en gammal klassisk brunn kanske?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B b8q skrev:
Mura natursten runt den så det ser ut som en gammal klassisk brunn kanske?
Det har varit en tanke och komplettera med en fullt funktionsduglig manuellpump i gammalt utseende. Så kan man få upp vatten även om elen försvunnit.

Jag har en massa sten på gården så det hade bara behövts lite murbruk.
 
Nu är den målad med och fyllt upp med lite ny jord runtomkring, imorgon blir det att trampa till jorden, fylla upp med stenmjöl och lägga en lös naturstensmur och känna på det lite .

En riktigt stor kruka med något blomster i hade satt sig fint på toppen med.
 
  • Ny målad betongkonstruktion för trädgårdsprojekt med nyligen påfylld jord runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Jag körde på lite godtyckligt med stenar jag fann på gården, blev ändå helt ok.
Rätt skoj att pussla o trixa med stenarna så att alla hänger ihop och låser varann mer eller mindre.

Nu blir det gräs fram tills stenarna börjar så tror jag det kan bli rätt snyggt.

Grävde bort matjord, i med duk, lite lite kross och sen byggde jag fall med stenmjöl innan stenarna. En brunbränd brunn med nybyggd stenmjölsbädd omgiven av upptagen gräsmatta nära ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd stenring runt blomkruka i en trädgård, med ojämna stenar och nyanlagt gräs runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pppp123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.