A
Blir tokig...Helt plötsligt blir alla utskrifter liggande i A5 format, dvs skriver ut halva A4. Kollat alla inställningar jag kan hitta, funkar från telefon och annan dator. Spelar ingen roll om det är mail, excel eller PDF, samma resultat. Ngn vänlig själ som har koll på detta?
 
Vad ska du skriva ut? Så där blir det om man skriver ut från Word och har valt Efterbehandling -> bindning vänstersida (används om man skriver ut saker ämnade att vikas till en broschyr).
 
A
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad ska du skriva ut? Så där blir det om man skriver ut från Word och har valt Efterbehandling -> bindning vänstersida (används om man skriver ut saker ämnade att vikas till en broschyr).
Vad jag än skriver ut ger lika resultat. Mail, PDF, Excel eller vad som helst. Jag förstår vad du menar, det är precis så det blir.
 
H
mowatom skrev:
Blir tokig...Helt plötsligt blir alla utskrifter liggande i A5 format, dvs skriver ut halva A4. Kollat alla inställningar jag kan hitta, funkar från telefon och annan dator. Spelar ingen roll om det är mail, excel eller PDF, samma resultat. Ngn vänlig själ som har koll på detta?
Har du även gått in på själva skrivarens inställningar, inte i programmet utan i enheter och skrivare?
Hittar du inga inställningsfel, ta bort skrivaren och lägg till den igen.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
mowatom skrev:
Vad jag än skriver ut ger lika resultat. Mail, PDF, Excel eller vad som helst. Jag förstår vad du menar, det är precis så det blir.
Har du kollat den inställningen då?
 
A
H HEM2121 skrev:
Har du även gått in på själva skrivarens inställningar, inte i programmet utan i enheter och skrivare?
Hittar du inga inställningsfel, ta bort skrivaren och lägg till den igen.
Japp. Lagt till 2 ggr nu..
 
H
mowatom skrev:
Japp. Lagt till 2 ggr nu..
Fungerar det? Startade du om datorn emellan du tog bort skrivaren och la till den igen?
Om det inte fungerar ändå, då är det ett inställningsfel. Är det inställt A4? Har du den riktad mot något fack som är inställt i A5 format. Gå igenom alla inställningar i morgon, det värdelöst att försöka när man har hållit på i timmar.
 
Redigerat:
A
H HEM2121 skrev:
Fungerar det? Startade du om datorn emellan du tog bort skrivaren och la till den igen?
Om det inte fungerar ändå, då är det ett inställningsfel.
Nej, det funkar inte. Frågan är var den inställningen är, jag har gått igenom alla jag hittar.
 
H
mowatom skrev:
Nej, det funkar inte. Frågan är var den inställningen är, jag har gått igenom alla jag hittar.
Du har samma problem oavsett vilket program du kör ut ifrån? Då känns det ju inte som det är i programmen som felet ligger. Har det blivit någon programuppdatering? Kan det vara så att du måste hämta in nya drivrutiner för skrivaren. Ta bort skrivaren, starta om och hämta in nya drivrutiner för din skrivare, Är det PC eller Mac?
 
A
Precis. Väljer jag liggande i Excel blir det stående, väljer jag stående blir det liggande?? Skrivaren är up to date, PC. Det här går jag bet på..Sen funkar den ju med annan dator, samt telefon.
 
A
Hittade inte drivrutinen i "Egenskaper för utskriftsserver", (vafan är det? lade till den där och då funkar det? Konstigt när datorn säger att enheten är klar att användas? Jaja, nu går jag upp och snickrar istället!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.