Hej!

Har nu ritat klart garaget i Google sketchup Pro men får inte till utskrifterna.

Vill skriva ut i skalor 1:100 samt ha den här sidfoten med Fastighetsbetäckning mm.

Hur får man till detta? någon som kan länka en guide eller förklara?

Alla svar mottages tacksamt!

Vänligen,
 
När du har infogat en SketchUp-vy i LayOut kan du högerklicka på den och under "Scale" välja vilken skala som den visas i.
Jag gjorde en "sidfot" med LayOuts verktyg för textruta och rektangel. Den gick sedan att kopiera till de olika sidorna. Det går så klart att göra sidmallar (template) för detta ändamål, men det orkade jag inte göra eftersom det inte handlade om så många sidor, och för att jag hade både liggande och stående sidformat blandat.

Här är min SketchUp-ritade bygglovsansökan som blev godkänd av Luleå Kommun:
http://jocke.syk.se/Bygglov.pdf
 
Tack!

att det var så simpelt.

snyggt ritat!
 
Hej

Någon som har PRO varianten av google sketchup som har lust att mot betalning lägga över mina färdiga ritningar till layout och skicka via mail om det går(pdf) eller via post.

/Magnus
 
Magnus>Vilken version av sketchup kör du?

/Kent
 
Version 8
 
Jag kör version 7 där så lär troligen inte kunna läsa dem men maila över en till snickarboden@telia.com så får jag se.

/Kent
 
Tack, jag har skickat över en ritning

/Magnus
 
Det var en äldre version, så förfrågan kvarstår om någon vill mot betalning lägga över några ritningar från google skecthup till layout.

/Magnus
 
Funkar det inte med export/import till nått annat program? lite jobb men det funkar väll ? Så länge alltså.
 
Redigerat:
Hej

Tack för tipset. Jag har löst problemet nu.

/Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.