Har sågat ut ett hål ungefär mitt på taket eftersom det har läckt en del och jag var tvungen att kolla så att inte isolering var dålig (läs: möglig/fuktskadad). Hur får jag dit ny råspont? Det blir ju lite svårt eftersom det är spår på råsponten...

Ska man typ regla upp mellan takstolarna eller? Någon som har någon bra beskrivning?
 
Ta ett par bitar råspont och skruva fast på undersidan av det gamla taket där du behöver stöd för den nya (dvs längs med hålets sidor).

Skruva nuya råsponten i dessa nya stödbitar. Ta bort fjädern (det som sticker ut på brädan) där du behöver för att få dit sista brädan.

Har du gjort ett väldigt stort hål kan du lägga en lämplig bit som stöd mitt i hålet också.
 
MathiasS skrev:
Ta ett par bitar råspont och skruva fast på undersidan av det gamla taket där du behöver stöd för den nya (dvs längs med hålets sidor).

Skruva nuya råsponten i dessa nya stödbitar. Ta bort fjädern (det som sticker ut på brädan) där du behöver för att få dit sista brädan.

Har du gjort ett väldigt stort hål kan du lägga en lämplig bit som stöd mitt i hålet också.

Blir det tillräckligt stark så att man kan gå där utan att gå igenom?
 
ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.