Jag ska mäta upp vart jag ska placera kantelementen.
Vad jag får det till enligt bygglovet ska jag ta in plattan 50mm på alla håll från fasad utsida.

Det är en utbyggnad från huset så vad jag undrar är hur jag ska mäta ut 4485mm enligt bygglov på längden?
Man mäter förstår jag till utsida fasad på tillbyggnaden men på befintliga huset är det utsida fasad där med?
Den fasaden är nämligen tilläggsisolerad en gång & sticker ut mkt. Men det kanske inte spelar ngn roll?

Om det spelar roll så kommer fasaden på huset som sticker ut mkt den väggen kommer rivas senare.

Plattan gjuter jag ända in mot den befintliga med 1cm mellanrum för rörelsefog, där är jag med.
Det är hur jag mäter från befintliga huset till yttersida fasad på tillbyggnaden som är oklart
 
  • Arkitektonisk ritning av en byggnadsdel med mått och vinkelangivelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är som regel till utsida husliv (fasad). Är det den tilläggsisolerade och utflyttade fasaden som är med på den ritning som du fått bygglov för är det enkelt, men är det befintliga huset i ritningen inte överensstämmande med verkligheten (det är ett äldre fasadläge där i ritningen), så kan det i värsta fall bli tjafs med bygglovsenheten.

Det viktigaste är dock att du inte bygger större än du fått lov till och inte närmare till gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.