Hej!

Jag skall köpa ny kombinerad kyl/frys. Kyl uppe och frys nere. LG har ett skåp som jag tycker verkar vettigt. Det heter GBB72SWEFN.

Jag är lite brydd över inbyggnadsmåtten. Det står i bruksanvisningen att det behövs 30 cm till vägg för att kunna öppna dörren. Jag har bara 12 cm. Kylen har två lådor. Den nedre ser ut att kunna dras ut utan att dörren är öppnad mer än 95 grader medans den övre verkar slå i ett fack i kylskåpsdörren om man inte kan öppna dörren tillräckligt.

Någon som vet om det kan funka med bara 12 cm till vägg om man skippar den övre grönsakslådan? Samt om lådorna i frysen också går att dra ut i så fall?

Länk till skåpet: https://www.lg.com/se/kyl-frys/lg-GBB72SWEFN
 
Du kan inte bara köra den vänsterhängd så slipper du problemet?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du kan inte bara köra den vänsterhängd så slipper du problemet?
Tyvärr skulle det bli knepigt eftersom den står till höger i rummet. Det är en integrerad kyl/frys som jag vill byta ut. Det yttersta skåpet på bilden.
. Integrerad kyl/frys i kökshörn till höger, bredvid vita skåp och ugn, under ett svart väggur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skippar du grönsakslådorna funkar det nog iallafall. Nästa steg är väl att byta plats med ugnen i så fall
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Skippar du grönsakslådorna funkar det nog iallafall. Nästa steg är väl att byta plats med ugnen i så fall
Jag får nog åka förbi Elgiganten och kolla. Är det bara grönsakslådan som ryker så kan man leva med det. Värre om fryslådorna inte går ut.

En till fråga: i instruktionen står det att man skall ha fem cm spalt till bakväggen. Någon som vet om det är nödvändigt?
 
A
T Torsten234 skrev:
Jag får nog åka förbi Elgiganten och kolla. Är det bara grönsakslådan som ryker så kan man leva med det. Värre om fryslådorna inte går ut.

En till fråga: i instruktionen står det att man skall ha fem cm spalt till bakväggen. Någon som vet om det är nödvändigt?
Du kan nog gå ner till 4cm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.