Jag undrar hur ni placerat ut matjorden?

Skottkärra= ryggskott. =)
Någon som har erfarenhet av minidumper med skopa?

Har ca 500kvm tomt som vill ha 10cm jord över sig.
 
  • s100.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyr en liten kompaktlastere och lägg ut det. sen kan du plana ut det med en asfaltraka.
 
Skottkärra=inbesparat träningskort :)
Tänk på att maskiner packar underlaget vilket kan ge sämre växtlighet. Den där bandgående prylen är väl bra då men hur ska du lasta den? Det är det som är jobbigt enligt mig, inte att köra kärran
 
Har du beräknat på kostnader? Du får gärna säga vad material och allt sådant går på. Jag ska till o börja snart själv nämligen med ca 900kvm gräs att rulla.... eller odla. Inte bestämt mig än där.
 
Hyrservice Kungälv:
Minidumper med skopa,Canycom S100 kostar 1500 kr/ dag inklusive moms, släpkärra ingår. Så det blir 3000 kr över helgen. +bränsle.

Men ska först "känna på" hur jobbigt och tidskrävande det blir med skottkärra. .....Ser fram för mig hur kärrans framhjul hela tiden fastnar i gropar... Men visst beach2009 kommer jag vara redo till.
 
ByggareFred: Vi körde ut fyra lastbilslass med jord - med skottkärra. Det tar inte SÅ lång tid faktiskt.
 
Har kärrat en hel del på den här tomten, tom slitit ut en skottkärra (metallutmattning i ena skackeln).
Gropar fyller man igen bara så är det inga problem alls :)
 
Slet ut en skottkärra i höstas till 60 kubik matjord. Härligt med motion :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.